• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

ملاحظات زیست محیطی لازمه توسعه پایدار گردشگری است

  • کد خبر : 23026
  • 28 تیر 1400 - 17:00
ملاحظات زیست محیطی لازمه توسعه پایدار گردشگری است
یاز اکو - معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: رعایت ملاحظات زیست محیطی لازمه توسعه پایدار گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا بایرام زاده روز دوشنبه در نشست مشترک با نمایندگان اداره کل محیط زیست است، پلیس راهور و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بین سازمانی در راستای ساماندهی تورهای اتومبیل رانی سافاری، آفرود و کمپفر در سطح استان با رعایت الزامات قانونی و ضوابط زیست محیطی عنوان کرد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری پایدار و رعایت ضوابط زیست محیطی، اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست آذربایجان شرقی و پلیس راهور برای برگزاری هرگونه تورهای‌ اتومبیل رانی ضروری است.

بایرام زاده، گردشگری پایدار را در گرو نگاه جامع به فعالیت‌های گردشگری دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که امکان توسعه پایدار در حوزه گردشگری بدون ملاحظات زیست محیطی میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به مناطق چهار گانه تحت مدیریت محیط زیست استان، ورود بدون ضابطه و غیرقانونی تورهای اتومبیل رانی به مناطق تحت مدیریت را منشاء آسیب‌های جدی به محیط زیست حفاظت شده عنوان کرد.

رئیس کانون اتومبیل رانی و جهانگردی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: مشکلات و مسائل موجود در خصوص  فعالیت رشته های مختلف اتومبیلرانی در استان باید احصاء و  حل و فصل شود.

صمدی، سازماندهی تورهای اتومبیلرانی و توجه به بحث آموزش با همکاری دستگاه ها و ارگان های مرتبط را اولویت اصلی کانون استان دانست و بر تعامل سازنده و رعایت استانداردهای زیست محیطی تاکید کرد.

در سال های اخیر استقبال از اتومبیل رانی آفرود در آذربایجان شرقی گسترش چشمگیری یافته و همین امر نگرانی از بابت تخریب محیط زیست به دلیل حضور آفرودسواران در مناطق حافظت شده و شکار ممنوع استان را دامن زده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});