• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
یادداشت

خیز تهران به سوی انتخاب شهردار، بی خیالی تبریز به کلیددار!

  • کد خبر : 23139
  • 29 تیر 1400 - 12:45
خیز تهران به سوی انتخاب شهردار، بی خیالی تبریز به کلیددار!
یاز اکو - در نتیجه شهر تهران در اواسط مرداد که موعد تغییر شهرداران است کلیددار خود را شناخته است. اما متاسفانه هنوز با گذشت بیش از یک ماه از انتخابات شورا، نامی از کلیدار تبریز و شایستگان تصاحب کلید شهر تبریز شنیده نمی شود

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در حالی که اعضای شورای شهر تهران با جدیت موضوع انتخاب رییس و شهردار آینده شهرسان را در دستور کار خود قرار داده اند به نظر می رسد سکوت و انفعال در شورای ششم ما حاکم است. حداقل اینکه اگر خبری هم باشد در حد انتخاب رییس شورا است و در مورد شهردار آینده تبریز تصمیمی گرفته نشده است. صرفا برخی رسانه ها به طرح نام برخی از افراد اکتفا کرده اند.

ای کاش حداقل در این مورد از پایتخت نشینان الگو بگیریم. آنها شفاف و حساب شده ابتدا نام ۴۸ نفر را مطرح کردند و سپس از هر کدام برنامه خواستند و با انصراف برخی ها، این تعداد اکنون به ۱۲ نفر رسیده است. حرکت سیستماتیک شورای شهر تهران، نوید بخش انتخاب شهرداری کارآزموده، مجرب و با برنامه خواهد بود و در نتیجه شهر تهران در اواسط مرداد که موعد تغییر شهرداران است کلیددار خود را شناخته است. اما متاسفانه هنوز با گذشت بیش از یک ماه از انتخابات شورا، نامی از کلیدار تبریز و شایستگان تصاحب کلید شهر تبریز شنیده نمی شود.

همچنان که روح اله رشیدی (یکی از منتخبین شورا) در اظهارنظری اعلام کرده اند که: «بحث‌ها برای ریاست شورا، ادامه دارد. فعالیت‌های برون‌شورایی گویا گسترده‌تر و جدی‌تر از تحرکات درون‌شوراست! پرونده‌ی شهردار هنوز باز نشده. قرار است فراخوان داده شود؛ تا شاخص‌ها و مصادیق شهردار را مردم بگویند. امیدواریم فرصت برای به‌فرجام‌رساندن این ایده باشد»

ترس ما از آن است که با توجه به محدودیت تعداد مدیران لایق و آشنا به مسائل شهری، در نهایت با عجله به انتخاب و گزینه ای رضایت داده شود که خلعت کلیدداری کلانشهر تبریز بر قامت او بزرگ باشد!

شورای ششم! لطفا کمی سریعتر، با برنامه تر و شفاف تر…. چشم مردم تبریز به شماست.

در ضمن، پنهانکاری و عدم رسانه ای کردن گزینه ها، دردی را دوا نمی کند بلکه برعکس، بر موج شایعات و شائبه ها دامن می زند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});