• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

خرید تضمینی دام عشایر آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 23215
  • 29 تیر 1400 - 22:00
خرید تضمینی دام عشایر آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین بار دام مازاد عشایر این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، محمد حسن آل هاشم در جلسه بررسی مشکلات عشایر ییلاق نشین دامنه ارتفاعات سبلان و بزقوش سراب افزود: براساس توافق سازمان امور عشایر ایران با وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام ،قیمت خرید هرکیلو دام زنده ۴۵ هزار تومان تعیین شده است و به ازای هر کیلو ۳ کیلو جوی یارانه ای نیز به فروشنده دام تعلق می گیرد .
 
وی ادامه داد: عشایر در سراسر استان در صورت تصمیم برای فروش می‌توانند دام مازاد خود را پلاک گذاری و بعد از تایید سلامت آن‌ها از طرف دامپزشکی به کشتارگاه تحویل دهند.
 
وی همچنین با اشاره به توافق سازمان امور عشایر با وزارت نیرو در مورد خرید پنل های خورشیدی گفت: این پنل ها با یارانه ۸۵ درصدی دولت در قالب انرژی خورشیدی و حمام خورشیدی، برای تولید برق در مناطق ییلاقی آذربایجان شرقی توزیع می شود .
 
آل هاشم با اشاره به مشکلات عشایر شهرستان سراب گفت: نامناسب بودن راه دسترسی، ارزان بودن قیمت دام، گرانی نهاده های دامی و نبود آنتن دهی تلفن همراه از اصلی ترین مشکلات عشایر منطقه است که برای رفع آنها با نظر مساعد مسئولین مربوطه اقدام خواهیم کرد .
 
ملکی، معاون فرماندار سراب نیز از تخصیص ۸ میلیارد ریال به طرحهای عمرانی عشایر این شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و عشایر هزینه برای حل مشکلات اهالی هزینه خواهد شد .
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});