• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

ریل‌گذاری راه آهن اردبیل ـ میانه حداقل تا دهه فجر به اتمام می‌رسد

  • کد خبر : 23649
  • 02 مرداد 1400 - 15:00
ریل‌گذاری راه آهن اردبیل ـ میانه حداقل تا دهه فجر به اتمام می‌رسد
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: به دلیل افزایش چند برابری قیمت مصالح اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا حدودی به تعویق افتاده و این پروژه حداقل تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از قطعات راه آهن میانه ـ اردبیل اظهار کرد: ۳۲۰میلیارد تومان برای مطالبات پیمانکاران راه آهن میانه ـ اردبیل از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سفر اخیر، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تعهد کرد ۵۰۰میلیارد تومان برای ادامه روند احداث راه آهن اردبیل ـ میانه تزریق کند که ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز در حال ابلاغ شدن است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه به پیمانکاران اعلام شده چنانچه مطالباتی دارند اعلام کنند، بیان کرد: نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تامین مصالح مورد نیاز به منظور جهش بیشتر در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از لحاظ مالی این پروژه سخت مشکلی ندارد اما به دلیل افزایش چند برابری قیمت مصالح اتمام پروژه تا حدودی به تعویق افتاده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه تامین ۱۰۰کیلومتر ریل با هماهنگی نمایندگان مرکز استان با مدیر عامل راه آهن انجام شد، اذعان کرد: قرار شد شرکت راه آهن ۱۰۰کیلومتر ریل مورد نیاز را در اختیار زیرساخت به‌صورت قرضی قرار دهند و سال دیگر تحویل بگیرند.

ریل‌گذاری بیش از ۶۸ کیلومتر

این مسؤول ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۸کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و با تامین ۱۰۰ کیلومتر دیگر و همچنین ریل موجود روسازی و ریل‌گذاری حداقل تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل با تاکید بر این اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها جهت تکمیل این پروژه استفاده کنیم، گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم اردبیل شنیدن صوت قطار در آینده نزدیک است و اهتمام نمایندگان، دولت و نماینده ولی فقیه در استان تحقق این دغدغه است.

وی به تکمیل پل بزرگ معتبر و پل‌های بزرگ خاص اشاره کرد و افزود: تا دو ماه گذشته چندان پیشرفتی در این پل بزرگ مشاهده نمی‌شد اما در حال حاضر همه ستون‌ها و پل‌ها ساخته شده و به مرحله تکمیل نزدیک شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه یک ماه آینده به همراه نمایندگان مجلس، معاون وزیر راه شهرسازی از این مسیر مجددا بازدید خواهیم کرد، بیان داشت: همین تیم از مبدا تا مقصد را رصد کامل کرده و چنانچه اتفاق خاصی در ادامه روند رخ ندهد و همچنین پیمانکاران با جدیت فعالیت کنند این پروژه در دهه فجر ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

بهنام جو تصریح کرد: مطالعات اولیه راه آهن اردبیل ـ پارس آباد توسط شرکت همیاری شهرداری‌ها آماده شده و در هفته آتی به شرکت زیر ساخت تحویل داده می‌شود تا با توجه به این مطالعات مجوز اجرا برای سال بعد از سازمان برنامه و بودجه اخذ شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});