• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

عملیات اجرایی تصفیه خانه آب سد تازه کند آغاز شد

  • کد خبر : 23731
  • 03 مرداد 1400 - 10:30
عملیات اجرایی تصفیه خانه آب سد تازه کند آغاز شد
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه آب تازه کند آغاز و با اجرای آن آب شرب، آب صنعت و گردشگری این منطقه تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، اکبر بهنام جو در آئین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب سد تازه کند اظهار کرد: با پایان سد تازه کند، عملیات اجرایی تصفیه خانه آب در این منطقه آغاز و با اجرای آن آب شرب، آب صنعت و گردشگری این منطقه تامین می‌شود.

وی افزود: اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که ۲۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این تصفیه‌خانه برای جمعیت ۳۵ هزار نفره پیش بینی شده و نزدیک ۴۰ میلیارد هم بنیاد علوی کمک می‌کند.

بهنام جو تصریح کرد: با تکمیل این تصفیه خانه، مردم دغدغه آب شرب، صنعت و گردشگری را نخواهند داشت و موجب شکوفایی بیش از پیش منطقه می‌شود.

حل مشکل آب شرب مردم منطقه

ولی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اظهار داشت: برای حل مشکل آب شرب مردم منطقه، این تصفیه خانه احداث می‌شود و در تامین نیازهای آب شرب و بهداشتی مردم شهرستان انگوت بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: همگام با مسؤولان استان و کشور برای تامین مالی این پروژه تلاش‌های خود را به کار خواهیم بست تا این طرح در زمان مقرر به نتیجه رسیده و شاهد برخورداری منطقه از آب شرب سالم و پایدار باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: باقیمانده اعتبار لازم را از منابع مالی مختلف از جمله کمک‌های بنیاد علوی و اعتبارات ملی و استانی برای شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تامین می‌کنیم.

اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریالی تصفیه خانه آب سد تازه کند

عباس جنگی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت با ابلاغ اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه و با تخصیص آب سالانه ۲/۵ میلیون مترمکعب آب از سد مخزنی تازه کند در پایین دست این سد، از امروز احداث می‌شود.

وی افزود: تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت در زمینی به مساحت یک هکتار در پایین دست سد تازه کند احداث می‌شود و هدف آن تامین آب شرب مراکز جمعیتی روستایی و شهری در شهرستان تازه تاسیس انگوت برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر برنامه ریزی شده است.

جنگی مرنی ادامه داد: با اجرای این تصفیه خانه، نیاز آب شرب مراکز جمعیتی روستایی و شهری منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد و با قیمت های روز، برای اجرای آن بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برای تامین آب این تصفیه خانه، سد مخزنی تازه کند در بالادست این تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت با ظرفیت تنظیم آب به میزان ۸/۵ میلیون مترمکعب توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه سامبورچایی احداث شده که ارزش روز آن بیش از شش هزار میلیارد ریال است.

جنگی مرنی بیان کرد: آبگیری این سد در اواخر سال ۱۳۹۸ در سفر ریاست جمهوری به استان آغاز شد و امروز در این بهره برداری از آن نیز آغاز و احداث تصفیه خانه آب شرب آن نیز شروع می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});