• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در قم ممنوع شد

  • کد خبر : 26436
  • 24 مرداد 1400 - 11:40
دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در قم ممنوع شد
یاز اکو - استاندار قم گفت: بر اساس ابلاغیه‌ صورت گرفته، دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا ممنوع است و عزاداری‌ها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بهرام سرمست، استاندار قم در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان کرد: در این جلسه پیشنهادهایی برای تعطیلی ایام پیش رو و منع ترددها مطرح شد و مقرر شد، سخنگوی ستاد ملی کرونا جزییات این تعطیلی‌ها را اعلام کند تا اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: منع ترددها بین استانی خواهد بود، نقطه شروع و پایان آن نیز در ایام پیش رو و قبل از تعطیلی‌های تاسوعا و عاشورا دقیقاً مشخص خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه ۳۱ مردادماه شروع کار خواهد بود، اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی، خدماتی که ضروری است را ارائه می‌دهند، ولی اداره‌ها، به‌استثنای اداره‌هایی که ضروری و خدماتی امدادی هستند، تعطیل هستند.

استاندار قم بیان کرد: ظرفیت حمل‌ونقل عمومی نیز یک سوم خواهد بود و خودروهای شخصی هم منع تردد دارند و در صورت تردد ۲۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه‌ای که صورت گرفته، دسته‌روی در قم ممنوع است و عزاداری‌ها نیز در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت همچنین در این جلسه همچنین پیشنهاد شد، در صورت تعطیلی، برای جبران خسارت‌هایی که به‌مشاغل وارد شده، تصمیم‌هایی اتخاذ شود.

استاندار قم همچنین در پاسخ به‌سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به‌تفویض اختیار داده شده به‌استاندارها، تکلیف مرخصی کارمندان در این ایام چیست؟ بیان کرد: در این دوره تعطیلی عملاً دستگاه‌های اداری هم تعطیل هستند، ولی مرخصی کارکنان ممنوعیت خواهد داشت و اگر اداره‌ای تعطیل است، مرخصی نیز معنا ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});