• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
6

بزرگترین پروژه بازسازی صنعت دارویی کشور در تبریز به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 26807
  • 27 مرداد 1400 - 10:29
بزرگترین پروژه بازسازی صنعت دارویی کشور در تبریز به بهره برداری رسید
یاز اکو - بزرگترین پروژه بازسازی صنعت دارویی کشور در شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز با حضور دادستان تبریز و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی؛ «محبوب علیلو»، دادستان تبریز در بازدید از فاز نخست بزرگترین پروژه بازسازی صنعت دارویی کشور، ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالین صنایع دارویی استان بر نقش بسیار با اهمیت فعالین این بخش در مبارزه بابیماری کرونا و تامین اقلام سلامت محور مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: در شرایط اقتصادی کنونی و شیوع بیماری کرونا، حمایت جدی از واحدهای پشتیبانی کننده حوزه سلامت استان در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه خطوط تولید و استمرار تولید در صنعت دارویی استان را یکی از مهمترین اقدامات سال جاری برشمرد و افزود: به منظور رفع دغدغه های مردم در تامین سرم مصرفی بیماران و در جهت راه اندازی خط دوم تولید این واحد در سال جاری، اقدامات لازم با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با قدردانی از مدیران مجموعه صمت استان در حمایت از صنعت دارویی استان، تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی فازهای مجموعه مورد بازدید، علاوه بر استان نیاز کشور در زمینه سرم، آب مقطر و انواع اقلام دارویی تامین خواهد شد.

به گفته مدیران شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز، طی مدت ۵ ماه خط اول این مجموعه بازسازی و راه اندازی شده و ظرفیت تولید ۴.۵ الی ۵ میلیون سرم در ماه را دارد.

گفتنی است با وجود فعالیت ۵ شرکت دارویی تولید کننده انواع سرم در کشور ، مجموعه شهید قاضی تبریز توان تامین ۴۰ درصد از سرم مورد نیاز کشور را دارد.

همچنین این شرکت توان تولید ۱۲ میلیون انواع آمپول و آب مقطر درماه و ۱.۵ میلیون انواع ویال های بیمارستانی را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مدیران مجموعه کار بی نظیری در ۵ ماه انجام دادند که هرجای دیگه بود سه سال طول میکشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});