• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سال تحصیلی جدید به طور ترکیبی خواهد بود

  • کد خبر : 28566
  • 10 شهریور 1400 - 18:09
سال تحصیلی جدید به طور ترکیبی خواهد بود
یاز اکو - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها و امکانات در جهت حذف نارسایی ها است، گفت: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس در حالت های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر امسال انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جعفر پاشایی در جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان، گفت: تمامی تلاش‌ها در جذب و بکارگیری نوآموزان جهت پوشش کامل تحصیلی در همه ی شرایط انجام شده است و ارتقا تحصیلی، میانگین نمرات نهایی و بحث نتایج کنکور، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و عمرانی با تکیه بر مشارکت های مردمی و بحث رضایتمندی عمومی فرهنگیان عزیز در اولویت است.

وی ادامه داد: طبیعتا همه‌ی ماموریت‌ها که در این جلسات شورای دستگاه تعلیم و تربیت موظف به اجرا است، افتخاراتی را در بر داشته به عنوان مثال کسب رتبه های تک رقمی کنکور بود که رتبه اول و چهارم گروه تجربی مربوط به استان ما بود که یکی از استان های پیشتاز در کسب رتبه های زیر ۱۰ کشور هستیم.

وی افزود: نکته ی دیگر در بحث ماموریت های مهم سیستم، بحث ساماندهی نیروی انسانی است و در جلسه گذشته گفته شد که باید تمام منابع انسانی در خدمت سیستم باشد که تمام تلاش ها در ستاد اداره کل و ۳۹ ناحیه و منطقه با عقد قرارداد کمبود نیروی انسانی برابر دستورالعمل وزارت ساماندهی می شود و انشالله کلاس خالی از بابت کمبود معلم نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: بحث امتحانات در خرداد و شهریور بحث حذف تعارض منافع بود و روسای مناطق مسئول مستقیم این برگزاری بود که در استان به صفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: صیانت از حقوق مراجعین و همکاران، بحث ثبت نام دانش آموزان در پایه های مختلف مخصوصا پایه اول، هفتم و دهم تاکید بود که حداقل نارسایی باشد، برای بازگشایی مدارس در حالت های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر آمادگی لازم برنامه ریزی شده و صورت می گیرد.

به گفته‌ی وی در این ارتباط برنامه سیستمی و فرآیندی است به دور از مداخله غیرفنی، سلیقه ای و حاشیه ای تا سیستم ارتقا یابد.

وی گفت: در بدنه آموزش و پرورش شاخص های مختلف چون برنامه سالانه و چشم انداز در ایران ۱۴۰۴ آموزش و پرورش با برش سالانه در مناطق و نواحی انجام شده است.

پاشایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۱۸ ماه می‌شود که دنیا با کرونا درگیر است است که رویکرد سیستمی فرآیندی در بهبود خدمات رسانی آموزش و پرورش در حوزه های مختلف انجام گرفت مثل تولید محتوا آموزشی و درسنامه که محوری ترین برنامه بوده و دیگری پشتیبانی و یاریگری آموزشی، نظارت عملیاتی و میدانی، کلاس گذاری حضوری در مناطق روستایی، تخصیص منابع و نیرو و نهایتا امتحانات بود که تجارب خوبی کسب کرده ایم و آمدگی داریم که با تصویب ستاد کرونا با تمام ظرفیت و انرژی و با بکارگیری تمام ظرفیت های برون و درون سازمانی کلاس های را برگزار کنیم.

وی گفت: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی ۸۴ درصد، پایه هفتم ۶۷ درصد و پایه دهم ۲۰ درصد بوده که به طور کلی در دوره ابتدایی ۹۵ درصد، در دوره متوسطه اول ۸۰ درصد و دوره متوسطه دوم ۲۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: برابر برنامه تنظیمی ۱۰ اردیبهشت ماه کتاب ها توزیع شده است و ساماندهی و سازماندهی ۴۲ هزار نیرو در استان و پوشش تحصیلی بالای ۷۷۰ هزار دانش آموز که خدمات آموزشی و پرورشی می گیرند برای استفاده بهینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد: تا به امروز ۶۲هزار نوآموز سنجش شده اند برای ورود به پایه اول و تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش و اداره نوسازی ۱۰۰ کلاس درس در هفته دولت افتتاح شد و ۲۵۰ کلاس درسی تا پایان شهریور ماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد. در این مدت ۳۵۰ کلاس درسی خواهد بود و یک هزار و ۸۰۸ کلاس درسی تا پایان آبان ماه سیستم گرمایشی استاندارد را خواهند داشت که طی یک حرکت جهادی انجام شده است.بحث سرویس های بهداشتی در دوران کرونا مهم است که با اعتبار ۱۳ میلیاردی استان در حال آماده سازی است.

پاشایی افزود: ۲۰۰ کلاس درسی نیز به تجهیزات لازم مجهز شده است.

وی در خصوص حوزه بهداشت مدارس برای بازگشایی گفت: ۸۰ درصد فرهنگیان واکسینه شده است و تا پایان شهریور این فرآیند واکسینه تکمیل می شود.

وی در پایان گفت: در سال گذشته طی ابتکاری با همکاری ستاد کرونا مدارسی که کمتر از ۱۵ دانش آموز را داشتند حضوری برگزار کردند که افت تحصیلی در مناطق روستایی انجام نشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});