• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
فرماندار شهرستان اسکو:

تولید سالانه ۳۳۸۱۰ متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو

  • کد خبر : 29186
  • 16 شهریور 1400 - 10:10
تولید سالانه ۳۳۸۱۰ متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو
یاز اکو - فرماندار اسکو از تولید سالانه ۳۳۸۱۰ متر مربع قالی در سطح شهرستان اسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسکو، مهندس رضی منش فرماندار این شهرستان با اشاره به تولید ۳۳۸۱۰ متر مربع فرش دستباف در اسکوگفت‌؛ فرش دستباف یکی از هنرهای اصیل و صنایع قدیمی این شهرستان به شما می رود که باید برای ارتقای این هنر برنامه ریزی و اقدام جدی بعمل آید.

مهندس بابک رضی منش با اشاره به هنرمندی بی بدیل نقوش فرش های شهرستان افزود؛ بدون شک فرش دستباف هنر، صنعت این شهرستان به شمار می رود‌ و در حال حاضر سالانه ۳۳۸۱۰ متر مربع قالی و ۱۹۰۰ عدد تابلو فرش با اندازه ها و رج شمارهای متفاوت تولید می شود که علاوه بر حفظ آثار ارزشی خود قالب تجاری نیز به خود گرفته است.

مهندس بابک رضی منش با اشاره به تعداد کارگاههای توانمند شهرستان افزود؛ در سطح شهرستان علاوه بر کارگاههای خانگی، ۴ کارگاه بزرگ نیز به تولید انبوه فرش مشغول هستند؛ اکثریت فعالین حوزه فرش دستباف بصورت خانگی فعالیت می کنند و عمده تمرکز تولید فرش دستباف در سطح شهرستان در روستاهای بخش ایلخچی و بخش مرکزی اسکو شامل اسفنجان، عنصرود، گنبرف، کردآباد، مجارشین آمقان، کهنمو، اسکندان، اربط، دیزج امیرمدار، خاصبان، بایرام می باشد که اقدامات لازم برای ساماندهی آنها در حال انجام است.

لزوم ساماندهی و شناسنامه دار کردن صنعت فرش

فرماندار شهرستان اسکو ضمن تاکید بر ورود جدی اداره صمت شهرستان بر ساماندهی و شناسنامه دار کردن این هنر صنعت گفت؛ ساماندهی و تفکیک کارگاه های خانگی از کارگاه های بزرگ متمرکز و غیرمتمرکز و تحت پوشش درآوردن آنها در یک قالب یک مجموعه، تغییر نوع بافت به روز رسانی طرح و نقشه رنگ و مواد اولیه قالی طبق ذوق و سلیقه مصرف کنندگان و جلوگیری از ورود مواد نامرغوب در بین بافندگان، شناسایی مشتریان کلیدی و تمایلات خریداران و شناسایی کانال های توزیع و راههای نوین و ورود به بازارهای هدف از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و اتحادیه فرش دستباف با جدیت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار نفر از قالیبافان شهرستان دارای کارت شناسایی هستند افزود؛ ازاین تعداد حدود ۷ هزار نفر فعال و قریب به ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که پیگیری های لازم برای حمایت ویژه از بقیه قالیبان در حال انجام است.

مهندس رضی منش اظهار کرد؛ تمام تلاش ما بر این است تا با بهره گیری از ظرفیتهای علمی، فنی و اجرایی شهرستان و نیز تسهیل و ترویج استفاده از فناوری های روزآمد در مراحل مختلف رنجیره تولید قالی بستری فراهم سازد که قالی شهرستان اسکو در بازارهای هدف ارزشمندتر و رضایت و ارتباط مستمر مشتریان را به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان اسکو افزود؛ اکثریت فرش دستباف این شهرستان قابلیت صادارت دارند که بنام فرش تبریز در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});