• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

ضرورت احداث نیروگاه‌های جدید در تبریز/ مردم چرا باید در اثر مازوت سوزی خفه شوند؟

  • کد خبر : 89252
  • 30 آذر 1401 - 12:30
ضرورت احداث نیروگاه‌های جدید در تبریز/ مردم چرا باید در اثر مازوت سوزی خفه شوند؟
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه به کمبود تولید برق نسبت به مصرف در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: موضوع احداث نیروگاه‌های جدید سیکل ترکیبی و گازی در تبریز یک ضرورت جدی است و دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند. ما هم به نیروگاه‌های جدید و هم به پست‌های جدید انتقال برق احتیاج داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، روح الله متفکر آزاد در نشست “آلودگی هوای تبریز، علل و راهکار برون رفت از آن” که در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز ترتیب یافته بود، با اشاره به بحران آلودگی هوای تبریز، افزود: مسائل زیست محیطی در بلند مدت خودنمایی می‌کنند و در کشور ما عموماً با عدم فهم به موقع تهدیدهای زیست محیطی مواجهیم و تا عارضه‌ای رخ نداده باشد، متوجه آسیب‌های تخریب محیط زیست نمی‌شویم.

وی افزود: رسالت سازمان حفاظت محیط زیست همین است که در جایگاه معاونت رئیس جمهوری قبل از همه دستگاه‌ها متوجه آسیب‌های زیست محیطی شده و با مدیریت صحیح از وقوع آن‌ها جلوگیری کند.

متفکر آزاد تاکید کرد: مسئولان حفاظت محیط زیست استان و کشور باید بدون ملاحظه قوانین و ضوابط زیست محیطی را اجرا کنند و قانون هم دست آنها را به خوبی باز گذاشته است.

مشکلات زیست محیطی نیروگاه حرارتی تبریز

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی نیروگاه حرارتی تبریز، گفت: نیروگاه تبریز فرسوده است و با راندمان پائین و اتلاف منابع آب زیادی کار می‌کند و ضرورت دارد دولت نسبت به سرمایه گذاری جدید در ساخت نیروگاه در تبریز اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: میادین گازی و خطوط انتقال گاز باید توسعه یابند و ما در سال‌های گذشته علی رغم افزایش چشمگیر مصرف، سرمایه گذاری چشم‌گیری در این حوزه نداشته‌ایم.

متفکرآزاد با اشاره به منابع سرشار نفت و گاز کشور گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم چون گاز نداریم، مردم باید در اثر مازوت سوزی نیروگاه‌ها خفه شوند! ما پارسال از وزیر نفت در صحن علنی مجلس درباره چرایی عدم تخصیص گاز کافی به نیروگاه حرارتی تبریز سوال طرح کردیم که چرا عدالت در تخصیص گاز به نیروگاه‌های مختلف کشور صورت نمی‌گیرد؟ تا تاکید کردیم نمی‌شود نیروگاه اصفهان با دو برابر مصرف گاز بیشتر از نیروگاه تبریز گاز دریافت کند، اما نیروگاه تبریز مازوت بسوزاند.

وزارت نفت برای توسعه خطوط انتقال شمالغرب اقدام کند

وی تاکید کرد: خطوط انتقال گاز به شمالغرب کشور پاسخگوی نیازها نیست و وزارت نفت باید به طور جدی برای توسعه خطوط انتقال شمالغرب اقدام کند.

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در عین حال بر ضرورت افزایش کیفیت مازوت تولیدی پالایشگاه تبریز هم تاکید کرد و افزود: پالایشگاه تبریز باید از مازوت تولیدی خود گوگردزدایی کند، چرا که گوگرد عامل اصلی آلودگی هوای تبریز است.

متفکرآزاد در ادامه به کمبود تولید برق نسبت به مصرف در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: موضوع احداث نیروگاه‌های جدید سیکل ترکیبی و گازی در تبریز یک ضرورت جدی است و دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند. ما هم به نیروگاه‌های جدید و هم به پست‌های جدید انتقال برق احتیاج داریم.

وی در پایان افزود: ما در تاسیس نیروگاه‌های جدید از استان‌های همجوار هم عقب مانده‌ایم و مطالبه سرمایه گذاری دولت در این بخش یک مطالبه با قید فوریت و جدی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});