• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

مراسم گرامی‌داشت روز ملی مراغه برگزار شد

  • کد خبر : 61096
  • 16 اردیبهشت 1401 - 16:00
مراسم گرامی‌داشت روز ملی مراغه برگزار شد
یاز اکو- مراسم گرامی‌داشت روز ملی مراغه با حضور عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر امروز در شهرستان مراغه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، داود اسدیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در این مراسم از برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت روز ملی مراغه خبر داد.
وی برگزاری تورهای گردشگری، همایش پیاده روی، ویزیت رایگان مردم و کلنگ زنی طرح توسعه اوحدیه را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.
اسدیان با اشاره به پتانسیل های تاریخی منطقه تاکید کرد: هرچه در توان داریم باید برای توسعه صنعت گردشگری منطقه به کار بگیریم چرا که با توجه به وصعیت اقلیمی کشور و بحران کم آبی دیگر نمی توان صنایع آب بر را در شهر گسترش داد ولی در مقابل می توان با سرمایه گذاری در بخش توریسم ایجاد اشتغال کنیم.
وی خواستار مسیرگشایی در حد فاصل روستای تاریخی کندوان تا “یای شهری” و سد علویان شد و تصریح کرد: اگر این مسیر ۲۶ کیلومتری مسیرگشایی شود، شاهد تحولی بزرگ در منطقه خواهیم‌ بود.

استاندار آذربایجان شرقی:
باید با آذربایجان شرقی مانند استان های هم‌سنگ رفتار شود

سردار خرم، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان تاکید کرد: باید با باید با آذربایجان شرقی مانند استان های هم سنگ رفتار شود.
وی ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری برخی از استان ها کشور بیشتر مورد عنایت قرار گرفته اند و لازم است آذربایجان شرقی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
سردار خرم افزود: آذربایجان شرقی می تواند قطب گردشگری کشور شود چرا که هم از نظر جغرافیایی و هم تاریخ و تمدن، شهدا وعلما دارای و افتخارات جهانی است.

ضرورت تخصیص جذب اعتبارات ملی برای احیای رصدخانه مراغه 

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه در این مراسم خواستار جذب اعتبارات ملی برای احیای رصدخانه مراغه شد.

علیزاده با بیان این مطلب گفت: رصدخانه یک مکان تاریخی متعلق به مردم ایران است و برای احیای آن باید بودجه ملی در نظر گرفته شود.
وی گفت: رصدخانه مراغه الگوی و نمونه رصدخانه های مهم دنیا از جمله در چین، هندوستان و استانبول بوده است.
علیزاده با اشاره به اینکه هویت مراغه به نوعی با رصدخانه مراغه قرین شده است، افزود: شرایط امروز رصدخانه زیبنده عنوان آن نیست و ما امیدواریم با مساعدت های وزیر میراث فرهنگی چشم اندازه این سایت تاریخی درخور شآن آن شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});