• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد:

لزوم تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 29307
  • 16 شهریور 1400 - 18:35
لزوم تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات آذربایجان شرقی
یاز اکو - رییس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات آذربایجان شرقی با همکاری دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله قبل از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت صادرات استان که در محل اتاق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید شاهد تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات استان باشیم که با توجه به رویکرد دولت جدید امیدواریم همکاری بدنه اقتصادی دولت و بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یافته و شاهد برنامه ریزی درستی برای این بخش باشیم.

وی ادامه داد: بخش دولتی نباید از مشورت با بخش خصوصی غافل شده و به تنهایی برای حوزه صادرات برنامه ریزی و تصمیم گیری کند چرا که این بخش خصوصی است که در مسیر اجرای سیاست های حوه تولید و صادرات قرار دارد.

ژائله با بیان اینکه باید بر روی توسعه و افزایش صادرات از استان سرمایه گذاری شود، گفت: پس از تعیین مسئولان دولتی در استان باید شاهد جلسات رسمی بین بخش خصوصی، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس استان باشیم تا تصمیم گیری همه جانبه برای تدوین نقشه راه صادرات صورت گیرد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همکاری بانک ها با بدنه تولید و صنعت استان را مهم ارزیابی کرده و گفت: منابع بانکی خوبی در آذربایجان شرقی داریم اما جذب واحدهای سرمایه گذاری در خود استان نشده که این امر کم لطفی در حق این واحدها محسوب می شود.

وی افزود: نباید واقعیت ها را رها کرده و درگیر یکسری حواشی و تنش ها شویم. در کنار اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند.

در این جلسه نماینده سازمان صمت استان، گزارشی از وضعیت صادرات استان و پیش بینی های انجام شده برای تحقق این میزان و همچنین میزان محقق شده ارائه داد. همچنین رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز و دبیران میزهای کشورهای مختلف گزارشی از مشکلات موجود در حوزه صادرات ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});