• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
گزارشی در مورد انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در زنجان

«مهرانه» تعبیری از عشق‌ورزی برای بیماران سرطانی

  • کد خبر : 30575
  • 27 شهریور 1400 - 12:03
«مهرانه» تعبیری از عشق‌ورزی برای بیماران سرطانی
یاز اکو- کلینیک «مهرانه» جایی است که به اذعان اصغر وثوق؛ مدیرعامل انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه، حاصل عشق مردم نسبت به رفع مشکل هم‌نوعشان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان «مهرانه» از سال ۱۳۸۵ به پیشنهاد دکتر مینوش مقیمی؛ فوق تخصص خون و آنکولوژی و اصغر وثوق، با همت والای خیرین زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون پس از گذشت ۱۵ سال این کلینیک تبدیل شده به مرحمی برای بیماران سرطانی بخصوص بیمارانی که از پس هزینه‌های این بیماری برنمی‌آمدند.

به قول اصغر وثوق؛ مدیرعامل انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه «خشت به خشت و آجر به آجر اینجا را مردم داده‌اند و این نقطه‌ی قوت مهرانه است و نقش مردم به صورت نصب اسامی در اینجا به تصویر کشیده شده است».

 

روایت بانویی که دار و ندارش را بخشید

انجمن خیریه‌ی مهرانه، روایت انسان‌هایی است که نشان داده‌اند بخشیدن، دلِ ثروتمند می‌خواهد نه جیب پر از پول!

وثوق می‌گوید: حاجیه ربابه صادقی، بانویی بود که تمام زندگی‌اش و هست و نیستش را به مهرانه بخشید. خانه‌ای ۵۲ متری در نقطه‌ی محروم شهر زنجان، تنها دارایی این خانوم تنها بود که نه همسری داشت و نه فرزندی. پرسیدم شما از کجا گذران زندگی می‌کنید، گفت من ماهی ۴۰ هزار تومان از کمیته‌ی امام خمینی دریافت می‌کنم و با همان زندگی‌ام را می‌چرخانم. تنها خواسته‌ی او به عنوان زنی که به قول خودش کسی را در این دنیا نداشت این بود که جنازه‌اش روی زمین نماند. و چه با شکوه به دیار فانی رفت. و چه زیبا بود که تمام مسئولان شهر و جمعیت زیادی از مردم برای تشییع جنازه پیرزنی آمدند که کسی را نداشت.

 

دستگاه رادیوتراپی؛ انتظار چندین و چند ساله‌ی مردم زنجان

وی با بیان اینکه داشتن دستگاه رادیوتراپی، انتظار چندین و چند ساله‌ی مردم زنجان بود، می‌افزاید: زمانی که دستگاه رادیوتراپی اول را با کمک اقشار مردم با هزار و یک زحمت خریداری کردیم، دستگاه دومی هم برای بیمارستان لازم بود اما می‌دانستیم که نمی‌توانیم با این بودجه آن را خریداری کنیم، و ما غافل بودیم از لطف خدا. یک شب در خانه نشسته بودم یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت: «می‌خواهم کاری برای مهرانه بکنم»، گفتم چه کاری؟ گفت: «هر چه تو بگویی». گفتم دستگاهی احتیاج داریم که مبلغش خیلی زیاد است. گفت:«چقدر است؟»، گفتم پنج میلیارد تومان. گفت:«می‌خرم» و این شد که دستگاه دوم وارد بیمارستان شد. هر دوی این دستگاه‌ها در کل ایران بدون رقیب هستند.

 

اینجا درمان رایگان است

وی می‌گوید: در این کلینیک ریالی هزینه بابت درمان و بستری از بیماران گرفته نمی‌شود. چه دارا و چه ندار، فرقی به حال مهرانه ندارد. ما فقط یک برگه از دفترچه‌ی بیمه‌ی بیمار را می‌کنیم و ۸۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های دارو، رادیولوژی و… را هم پرداخت می‌کنیم.

 

داستان سردیس مرحوم حاج احمد مهدوی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با اشاره به سردیس مرحوم حاج احمد مهدوی که در گوشه‌ای از کلینیک نصب شده است، ادامه می‌دهد: یک روز دختران این مرحوم به ما مراجعه کردند و برای ساخت مهمانسرا اعلام آمادگی کردند. ما فقط زمین و نقشه را در اختیار آنها قرار دادیم و بعد از دو سال کلید مهمانسرای به این مجهزی و زیبایی را به ما تحویل دادند و حتی حاضر نشدند برایشان افتتاحیه بگیریم و دعوتشان کنیم.

وی اضافه می‌کند: اینجا برای اینکه درمان‌های پزشکی روی بیمار تاثیرگذار باشد، نمی‌گذاریم بیمار از اینجا برود و خودش و همراهش در اینجا پذیرش می‌شود. ما تلاش داریم به بیمار القا کنیم که شما دو ماه میهمان یک هتل چهار ستاره هستید تا استراحت بکنید. ما در مهمانسرا تخت بیمارستانی نداریم، علاوه بر اقامت رایگان، صبحانه، ناهار، شام با بهترین کیفیت و بدون دریافت هزینه‌ای به بیمار و همراهانش داده می‌شود.

 

سخاوت، بخشش می‌آورد

وثوقی با تاکید بر اینکه در این کلینیک هیچ هزینه‌ای چه از افراد پولدار و چه فقیر گرفته نمی‌شود، ادامه می‌دهد: یکبار فرد ثروتمندی بعد از ترخیص همسرش از بیمارستان به من زنگ زده و گفته که اینجا چه چیزی لازم است. من هم گفته‌ام قصد ساخت بخش شیمی درمانی را در کلینیک داریم و او صفر تا صد هزینه‌ی راه‌اندازی این بخش را متقبل شده است.

وی می‌گوید: موردی هم داشتیم که یکی از هموطنان خَیّر در تهران ملکی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به نام مهرانه سند زد.

 

در اینجا از سراسر کشور میهمان ما هستند

یک بیمار سرطانی اهل سراوان سیستان و بلوچستان که به واسطه‌ی یکی از آشنایان با این خیریه آشنا شده است، می‌گوید: همه چیز در اینجا رایگان است که هیچ، حتی به خاطر مهمان بودنمان در این شهر، ما را بیشتر از سایر بیماران دوست دارند و به ما رسیدگی ویژه می‌کنند.

خانوم سرطانی دیگری که چندان قادر به صحبت کردن نیست، می‌گوید: اینجا طوری با ما رفتار می‌کنند که انگار ما خانواده‌ی آنها هستیم.

اینجا شاید گوشه‌ای از بهشت است که لحظات تلخ و جهنمی بیماران سرطانی و همراهانشان را سبز می‌کند تا از یاد نبریم، هنوز عشق است، مهربانی است، مهرانه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});