• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

کنسرسیوم بانکی در تکمیل آزادراه مراغه – هشترود مشارکت می‌کند

  • کد خبر : 31684
  • 07 مهر 1400 - 14:30
کنسرسیوم بانکی در تکمیل آزادراه مراغه – هشترود مشارکت می‌کند
یاز اکو - عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران گفت: کنسرسیومی متشکل از بانک‌های ملی، تجارت و رفاه به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان در تکمیل ۴۸ کیلومتر از طرح آزادراه مراغه - هشترود مشارکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرید موسوی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار مراغه و بازدید اعضای هیئت مدیره بانک ملی از این طرح، افزود: بخش قابل توجهی از آزادراه مراغه – هشترود بر اساس پیشرفت ۸۰ درصدی آن با ۴۰۰ میلیارد تومان مشارکت این کنسرسیوم و سهم طرف‌های دیگر می‌تواند افتتاح شود.

به گفته وی ۲۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان آن را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.

وی از مجریان طرح خواست که فصل کاری را از دست ندهند زیرا شبکه بانکی در کنار دولت برای بهره‌برداری از مسیرهای حادثه‌خیز جاده مراغه – هشترود در سریع‌ترین زمان ممکن مصمم است.

احداث کمربندی بناب، اتوبان میانه – سرچم و سراب – نیر

وی احداث کمربندی بناب، اتوبان میانه – سرچم و سراب – نیر را از دیگر طرح‌های مشارکتی این کنسرسیوم عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه بانکی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت برای توسعه طرح‌های زیرساختی در قالب ماده ۵۶ وارد میدان شده است و بانک ملی نیز نقش سازنده در این شبکه بانکی دارد.

به گفته وی بانک ملی با توجه به نقش اقتصادی آذربایجان‌شرقی، به مشارکت در تکمیل طرح‌های زیرساختی این استان اقدام کرده است.

موسوی اضافه کرد: شبکه بانکی اجازه نخواهد داد که با وجود کمبود بودجه و تحریم‌های یکجانبه، چرخ توسعه کشور کند شود و با حضور موثر در شبکه بانکی، این روند را تسریع خواهد کرد.

فرماندار: اقدامی بی‌سابقه در تامین مالی آزادراه مراغه – هشترود اتفاق افتاده است

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: با تشکیل این کنسرسیوم اقدامی بی‌سابقه در تامین مالی مورد نیاز برای طرح‌های زیرساختی به ویژه آزادراه مراغه – هشترود اتفاق افتاده است.

سیدعلی موسوی افزود: با تزریق این ۴۰۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم قرارگاه خاتم و بانک سپه، مجموع اعتبارات به ۷۰۰ میلیار تومان می‌رسد و سال آینده شاهد افتتاح قسمت‌هایی از این طرح خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});