• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

نهادهای مالی بین المللی پیش بینی رشد ترکیه را افزایش می دهند

  • کد خبر : 33518
  • 22 مهر 1400 - 10:00
نهادهای مالی بین المللی پیش بینی رشد ترکیه را افزایش می دهند
یاز اکو_علیرغم تنگناهای ناشی از همه گیری در زنجیره تامین جهانی ، بهبود سریع اقتصادی ترکیه ، پیشرفت این کشور در واکسیناسیون جمعیتی در برابر کووید -19 و روند قدرتمند تولید صنعتی این کشور موجب شده است تا سازمان های بین المللی در پیش بینی رشد خود در سال 2021 را برای این کشور تجدید نظر کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۲۰ ، با وجود مشکلات اقتصاد جهانی ناشی از همه گیری کرونا ، ۱٫۸ درصد رشد داشت و امسال نیز این روند بهبودی را به ویژه با افزایش دو رقمی تولیدات صنایع خود حفظ کرده است.
بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه ، اقتصاد این کشور که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ۷٫۲ درصد رشد داشت ، طی سه ماه دوم ۲۱٫۷ درصد رشد کرد و به بالاترین نرخ رشد خوداز سال ۱۹۹۹ رسید.

ترکیه به همراه چین ، جزو معدود کشورهایی بودند که توانستند اقتصاد خود را در سال گذشته توسعه دهند و پس از انگلستان در سه ماهه دوم امسال ، دومین کشور با بیشترین نرخ رشد در OECD باشند.

در ماه اوت ، تولید صنایع این کشور در مقایسه با امار سالانه ۱۳٫۸ درصد و ماهانه ۵٫۴ درصد افزایش یافته است.
 
تحلیلگران انتظار دارند این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.
سازمان های بین المللی پیشرو، یکی پس از دیگری شروع به بازنگری در پیش بینی رشد خود در سال ۲۰۲۱ برای ترکیه در بحبوحه بهبود اقتصادی جهانی در پی پیامدهای اقتصادی همه گیری کروناو البته و پیشرفت واکسناسیون داشته اند.
انتظار می رود ترکیه در سال ۲۰۲۱ از نظر رشد در بین کشورهای OECD رتبه اول و بعد از هند و چین در بین کشورهای G20 رتبه سوم را داشته باشد.

بانک جهانی نیز پیش بینی خود را برای رشد ترکیه در سال ۲۰۲۱ به ۸٫۵ درصد افزایش داد.

صندوق بین المللی پول نیز به نوبه خود درگزارش شماره اکتبر ۲۰۲۱،در ارتباط با چشم انداز اقتصاد جهانی ، پیش بینی رشد ۲۰۲۱ خود را برای اقتصاد ترکیه از ۵٫۸ درصد به ۹ درصد افزایش داد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی ترکیه در سال ۲۰۲۲ ، ۳٫۳ درصد باشد ، اما نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۱۱ درصد کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});