• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

ترکیه؛ مقصد نخست تجارت زنجانی‌ها

  • کد خبر : 33853
  • 24 مهر 1400 - 15:00
ترکیه؛ مقصد نخست تجارت زنجانی‌ها
یاز اکو - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: ترکیه مقصد نخست تجارت با استان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی یگانه‌فرد اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان طی پایشی از سال ۱۳۹۷ تا بهار امسال، در بین پنج استان برتر کشور در تسهیل رویه‌ها و محیط کسب و کار کشور قرار گرفته که تاثیر مثبتی در ورود سرمایه‌گذار و پایداری مشاغل و صنایع دارد.

وی با اشاره به روند عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، افزود: سیاست‌های دولت سیزدهم در توسعه روابط با ۱۵ کشور همسایه و عضویت در پیمان شانگ‌های فرصت مناسبی برای تجارت خارجی کشور به وجود آورده که امید است تا با برنامه‌ریزی و اقدامات، سهم خوبی از بازار این کشورها داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه میزان صادرات و نیاز کشورهای هدف استان زنجان در نقشه راه تجارت خارجی دیده شده است، ادامه داد: در نیمه اول امسال ۱۸۰ میلیون دلار صادرات و ۱۷۶ میلیون دلار واردات به استان انجام شده و کشورهایی که در نقشه‌ راه به عنوان هدف صادراتی مشخص شده بودند، مورد توجه قرار گرفتند که شامل ارمنستان، پاکستان، روسیه، هند و … بوده و حجم قابل توجهی تجارت با این کشورها انجام شده است.

واردات ۱۳ میلیارد دلاری روسیه از زنجان

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه روسیه کالاهایی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار وارد می‌کند که در استان زنجان تولید می‌شود، تصریح کرد: امید است که با ورود به این بازار، کالاهای بیشتری به این کشور صادر شود. در شش ماهه اول امسال یک میلیون دلار صادرات به روسیه انجام شده که بیشتر آن شمش روی بوده و جای کار بسیاری برای ورود به این بازار وجود دارد.

یگانه‌فرد با بیان اینکه ترکیه مقصد نخست تجارت با استان زنجان بوده و کشورهای عراق و افغانستان نیز بخش‌های دیگری از صادرات استان زنجان را در بر می‌گیرد، یادآور شد: میزان صادرات استان زنجان به کشور عراق با حفظ رویه فعلی می‌تواند به ۴۰ میلیون دلار رسد. پاکستان نیز یکی از کشورهایی است که پتانسیل خوبی برای رشد صادرات از مبدا استان زنجان دارد و می‌تواند به عنوان یک ظرفیت خوب صادراتی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});