• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

صادرات غیرنفتی اردبیل از مرز ۱۹۱ میلیون دلار گذشت

  • کد خبر : 33854
  • 24 مهر 1400 - 16:00
صادرات غیرنفتی اردبیل از مرز ۱۹۱ میلیون دلار گذشت
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و خدمات در استان اردبیل در نیمه اول امسال از مرز 191 میلیون دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رامین صادقی ۲۴ مهرماه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار کرد: میزان صادرات کالاها و خدمات در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی رویکرد این سازمان را تقویت صادرات با نگاه به کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: ما نیز با هدف‌گذاری و ظرفیت‌سنجی کشورهای همسایه سعی کردیم تا صادراتمان به کشورهای مختلف انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: هر چند عمده صادرات نیمه اول سال به عراق، آذربایجان و گرجستان انجام شده اما در تلاش هستیم همچنان به تنوع‌بخشی بازار صادراتی استان کمک کنیم.

صادقی عمده کالاهای صادراتی را نیز از گمرکات استان یادآور شد و افزود: مصنوعات پلاستیکی، شیشه، ام.دی.اف، نئوپان، سیب‌زمینی، سبزی و صیفی، مصالح ساختمانی و… از جمله محصولات صادراتی از گمرکات استان اردبیل بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با تهیه و تدوین سند جامع صادرات استان تلاش بر این است تا واحدهای تولیدی و صنعتی استان محصولات با ارزش صادراتی را تولید و صادر کنند تا این امر خود به تقویت این نظام جامع کمک کند.

صادقی اضافه کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا با تنوع‌بخشی به بازارهای هدف و محصولات صادراتی، فرصتی را برای رقابت تجار فراهم کنیم که در این زمینه اداره کل گمرکات استان نسبت به تجهیز امکانات گمرک بیله‌سوار تلاشی جدی انجام داده تا فرآیند قانونی در این حوزه تسهیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال همچنان ظرفیت صادرات استان افزایش یافته و رقم صادراتی در افق پیش رو به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نیز برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});