• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

دستور پرداخت برای مشارکت بانکها در آزادراه مراغه – هشترود صادر شد

  • کد خبر : 34275
  • 27 مهر 1400 - 13:30
دستور پرداخت برای مشارکت بانکها در آزادراه مراغه – هشترود صادر شد
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی پس از پیگیری‌ها و بر اساس ماده ۵۶ قانون تنظیم مالی دولت، با مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی در تکمیل ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود موافقت کرد و دستور پرداخت آن صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدحمزه امینی روز سه‌شنبه افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان آن را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی «خاتم‌الانبیاء و بانک سپه» اجرا می‌شود و شخصا تخصیص اعتبار دولتی برای تکمیل آن را هم در دولت قبلی و دولت فعلی پیگیری کرده‌ام.

«امینی» بیان کرد: با پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت و نیز سهم‌ ۲۰ درصدی بانک سپه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) طی این مرحله، شاهد تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل بخشی از این آزادراه خواهیم بود.

جدیت مسئولین در تامین اعتبار طرح آزادراه مراغه – هشترود

بر اساس این گزارش، محور مراغه – هشترود که شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی را به اتوبان پیامبر اعظم(ص) متصل می‌کند، از جاده‌های پرخطر منطقه به شمار می‌رود و تکمیل آن پس از حدود ۲۰ سال اصلی‌ترین مطالبه مردم این مناطق محسوب می‌شود.

بر همین اساس نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز با جدیت به دنبال تامین اعتبار این طرح و افتتاح بخشی از آن در سریع‌ترین زمان ممکن است و روز اول مهرماه نیز با حضور در محل اجرای آن، از اخذ موافقت وزارت راه و شهرسازی و صدور دستور لازم برای تامین سهم اعتباری دولت جهت تکمیل آزادراه مراغه – هشترود خبر داده بود.

«سیدفرسید موسوی» از اعضای هیئت مدیره بانک ملی نیز مشارکت کنسرسیوم بانکی در تامین بخشی از سهم دولتی این پروژه را پیگیری کرده و در حقیقت با مشارکت مسئولان، گام بزرگی در جهت تکمیل بخشی از این آزادراه برداشته شده است.

تا جایی که «سیدعلی موسوی»، فرماندار مراغه نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره بانک ملی گفته بود که با تشکیل این کنسرسیوم اقدامی بی‌سابقه در تامین مالی آزادراه مراغه – هشترود اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});