• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

۶۶ مدرسه کانکسی جای خود را به واحدهای آموزشی مقاوم می‌دهند

  • کد خبر : 65373
  • 14 خرداد 1401 - 10:00
۶۶ مدرسه کانکسی جای خود را به واحدهای آموزشی مقاوم می‌دهند
یاز اکو - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: با برچیده شدن بساط 66 مدرسه کانکسی سیار در استان اردبیل، جای آنها را مدارس مستحکم و مقاوم می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسن محمدی ادیب در همایش جهادگران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان اردبیل در خانه معلم اظهار کرد: در قالب این قرارگاه کارگروه عمران و آبادانی با محوریت نوسازی فعالیت می‌کند تا ما بتوانیم خانه دوم دانش‌آموزان را به شکل کیفی و مطلوب آماده پذیرش نسل آینده کنیم.

وی به پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی در استان تا نصف سرانه متوسط کشوری اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و حتی اصلاندوز نیز با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و سرانه متوسط به کمترین حد کاهش یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی را در نواحی یک و ۲ اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: سالانه چهار تا پنج هزار نفر دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی این نواحی افزوده می‌شود که بر همین اساس باید سالانه ۱۵ مدرسه در اردبیل احداث و راه‌اندازی شود.

محمدی ادیب همراهی مدیران را در نگهداری مدارس به شکل کیفی یادآور شد و گفت: در سال تحصیلی‌ آینده با به صدا درآمدن زنگ نگهداری مدارس سعی خواهیم کرد تا مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و مدیران را در حفظ، نگهداری و حراست از مدارس شاهد باشیم.

وی از تدوین سند جامع مدرسه‌سازی بر آمایش سرزمینی خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا در هر نقطه‌ای از استان که نیاز به ساخت مدرسه باشد،‌ احداث آن را آغاز کنیم و در کنار آن سعی بر برچیده شدن ۶۶ مدرسه کانکسی در استان اردبیل است.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل محرومیت‌زدایی و تأمین اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها ساخت ۵۱ مدرسه در استان اردبیل آغاز می‌شود که کلنگ‌زنی آن در شهرهای مختلف آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ۶۷ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار تخصیص یافته تا به سرعت عملیات اجرایی این فضاهای آموزشی را شاهد باشیم.

محمدی ادیب پرهیز از کارهای نمایشی و توجه به محرومیت‌زدایی را در کنار برقراری عدالت آموزشی یادآور شد و بیان کرد: تمام سعی ما بر این است تا بهترین فضای آموزشی و تربیتی را برای نسل آینده مهیا کنیم.

در این همایش معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز هدف از شکل‌گیری این قرارگاه را توجه به مؤلفه‌های عدالت آموزشی به ویژه رفع کاستی‌های نظام تعلیم و تربیت در مناطق محروم اعلام کرد و ادامه داد: در قالب ۲۰ قرارگاه و ۱۲ کارگروه سعی بر این است تا مشکلات آموزشی و پرورشی در ابعاد مختلف برطرف شده تا سال تحصیلی مناسبی را آغاز کنیم.

سید غلامحسن خلیلی موسوی گفت: فعالیت این قرارگاه از روستای کریق نیر آغاز شده و کلنگ‌زنی مدرسه سه کلاسه را در این روستا شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});