• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

اریک یئمک بهانه دیر، اوشاقلارا چردک چیخسین

  • کد خبر : 34515
  • 29 مهر 1400 - 12:14
اریک یئمک بهانه دیر، اوشاقلارا چردک چیخسین
در حین حفاری پروژه عابرگذر تبریز آب انباری مربوط به دوران قاجار کشف و تخریب شد و علی رغم اذعان کارشناسان میراث فرهنگی به امکان وجود آثار قدیمی تری در لایه های پایین تر پروژه با سرعت تمام ادامه یافت. اما چیزی که امروز بعد از 15 سال به عنوان خروجی این پروژه مشاهده می شود، معبری است که اکثرا پله برقی هایش خراب است.

یاز اکو – تصویری را که ملاحظه می کنید توسط یک شهروند سرگردان گرفته شده است که ساعت ۱۰ صبح، از یک ورودی عابر پیاده گذر میدان نماز تبریز (راسته کوچه) وارد شده است و از طرفی که می خواهد خارج شود با کرکره بسته مواجه شده است.
روزی روزگاری، برای حل مشکل ترافیک شهر تبریز، احداث پل های عابر پیاده متداول شده بود و با گذر زمان و عیان شدن مشکلات متعدد این پل ها کم کم ایجاد پل های زیرگذر مطرح شد. عمده مشکل عابرهای زیرگذر، هزینه سنگین احداث این تاسیسات بود که به لطف مدیران حسابدان این مشکل هم با ایجاد واحدهای تجاری در زیرزمین حل شد. در حین حفاری پروژه عابرگذر تبریز آب انباری مربوط به دوران قاجار کشف و تخریب شد و علی رغم اذعان کارشناسان میراث فرهنگی به امکان وجود آثار قدیمی تری در لایه های پایین تر پروژه با سرعت تمام ادامه یافت. اما چیزی که امروز بعد از ۱۵ سال به عنوان خروجی این پروژه مشاهده می شود، معبری است که اکثرا پله برقی هایش خراب است و ساعات فعالیتش نه با ساعات گذر عابرین بلکه با ساعات فعالیت مغازه ها تنظیم شده است. درحقیقت ما با یک پاساژ زیرزمینی طرفیم که در ساعات فعالیت آن عابرین پیاده هم می توانند از این معبر استفاده کنند و نه عابری پیاده گذر برای رفاه شهروندان. عابر پیاده بهانه ای برای ایجاد پاساژ و یا به قول پدرانمان «اریک یئمک بهانه دیر اوشاقلارا چردک چیخسین» .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});