• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

سلماس و کهریز ۲ دشت ممنوع و بحرانی آب‌های زیرزمینی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 34835
  • 02 آبان 1400 - 14:00
سلماس و کهریز ۲ دشت ممنوع و بحرانی آب‌های زیرزمینی در آذربایجان‌غربی
یاز اکو - مسوول احیا و تعادل بخشی آبخوان های شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، سلماس و کهریز ۲ دشت ممنوع و بحرانی از نظر آب های زیرزمینی در استان هستند، گفت: بحران مربوط به سلماس از نظر کمّی بوده و منطقه "کهریز" ارومیه نیز کیفی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، میثم عاشوری روز یکشنبه اظهار کرد: در خصوص سلماس باید گفت که افت کمی، زیاد است و در درازمدت شاهد کاهش ۲۵۰ میلیون مترمکعبی آب در آبخوان این حوزه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر سالانه حدود پنج میلیون مترمکعب کاهش آب زیرزمینی در این حوضه ثبت می شود و ۱۸ متر نیز این آبخوان با کاهش تراز مواجه شده است.

وی بیان کرد: یک منطقه ممنوعه و بحرانی نیز داریم که به لحاظ کیفیت آب دچار افت شده و آن هم، منطقه کهریز ارومیه بوده که به علت پایین آمدن تراز این منطقه از تراز دریاچه ارومیه، نفوذ آب صورت گرفته و کیفیت آب را به مخاطره انداخته است.

مسوول احیا و تعادل بخشی آبخوان های شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: این استان ۲۳ محدوده مطالعاتی حوزه آب دارد که از این تعداد، ۱۶ محدوده ممنوعه بوده و هفت منطقه آزاد است.

عاشوری اضافه کرد: سلماس، خوی، ارومیه و میاندوآب بیشترین میزان ممنوعیت را دارند به طوری که در این مناطق، مجوز چاه برای کشاورزی نمی دهیم ولی برای آب شرب و صنایع کم آب بر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});