• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

کشت و پرورش زعفران در شهرستان ورزقان

  • کد خبر : 35170
  • 05 آبان 1400 - 8:30
کشت و پرورش زعفران در شهرستان ورزقان
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی کشت زعفران در شهرستان ورزقان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط آب هوایی مناسب در شهرستان ورزقان جهت کشت و پروش زعفران و با عنایت به اینکه زعفران تولیدی در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است لذا در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی در جهت آشنایی کشاورزان با کشت و پرورش این گیاه دارویی کرده است. 

 وی افزود: با توجه به قیمت مناسب زعفران تولیدی در این شهرستان، ترویج کشت و پرورش این گیاه می تواند در اشتغال زایی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی در شهرستان و کاهش بارشها در این سالها تغییر الگوی کشت راهی عملی و بسیار مطمئن برای کاهش برداشت از آبهای زیرزمینی و افزایش بازدهی اراضی کشاورزی بوده و یکی از علل بحران کم آبی، مصرف بی رویه آب در کشت برخی از محصولات کشاورزی است.

مهندس پورحیدر خاطر نشان کرد: در شهرستان ورزقان گیاه دارویی زعفران با یکبار آبیاری تولید اقتصادی دارد لذا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان در جهت استفاده بهینه از آب کشاورزی اقدام به ترویج کشت زعفران از طریق برگزاری کلاس های آموزشی ترویج کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});