• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بیمه مرکزی: کارت‌های بانکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 35599
  • 08 آبان 1400 - 10:30
بیمه مرکزی: کارت‌های بانکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
یاز اکو - رییس کل بیمه مرکزی کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده به زودی کارت‌های بانکی و اعتباری شهروندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا سلیمانی در نشست هماهنگی نمایندگی‌های بیمه فعال در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رایزنی‌های لازم برای آغاز تحت پوشش بیمه قرار دادن کارت‌های بانکی در حال انجام است، افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر سوءاستفاده‌های متفاوتی از طرق کارت‌های بانکی شهروندان انجام شده که ورود صنعت بیمه به این حوزه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مردم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آنان را تحت پوشش کامل قرار دهد، بیان کرد: هدف اصلی صنعت بیمه باید کاهش دغدغه‌های مردم باشد.

رییس کل بیمه مرکزی کشور با بیان اینکه در سطح نفوذ بیمه ضعف‌های اساسی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از اموال کشور تحت پوشش بیمه نیستند و همین مورد یک ایراد اساسی است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت بیمه در کشور، گفت: صنعت بیمه در موارد مختلفی ‌می‌تواند در کنار مردم باشد ولی متاسفانه بیشترین تمرکز خود را بر روی بیمه شخص ثالث گذاشته است.

ضمانت نامه‌های بیمه ای مورد غفلت واقع شده است

سلیمانی با اشاره به اینکه ضمانت نامه‌های بیمه‌ای مورد غفلت واقع شده، افزود: امروزه ضمانت نامه‌های بانکی به یکی از منابع درآمدی بانک‌ها تبدیل شده است؛ اگر استفاده از ضمانت نامه‌های بیمه ای آن طور که شایسته آن است در سطح جامعه رایج شود، صنعت بیمه کشور متحول می‌شود.

وی همچنین به برخی اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی‌ بیمه‌ها به بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی صنعت بیمه در کشور باید بیش از پیش تقویت شود.

مرکز ارزیابی ریسک راه اندازی شده است

رییس کل بیمه مرکزی کشور از راه اندازی مرکز ارزیابی ریسک بیمه‌ها نیز خبرداد و گفت: این مرکز تایید فنی ریسک‌های تعیین شده را بر عهده دارد که در تصمیم گیری در این حوزه مرجع محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس قانون بیمه را زیاد دستکاری نکنند

وی با بیان اینکه قانون بیمه کشور یکی از قوانین مطرح جهانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این قانون هرچند قدیمی است ولی همچنان یکی از بهترین قوانین موجود محسوب می‌شود؛ در همین راستا طی نشست‌هایی که با کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم به آنان اعلام شد که نباید دستکاری زیادی در این قوانین داشته باشند.

سلیمانی همچنین ارتباط با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان‌ها را به عنوان هماهنگ کننده وزارت اقتصاد در این مناطق را فرصتی برای هماهنگی و رفع مشکلات موجود در بیمه‌های استان‌ها دانست.

وی با تاکید بر حمایت از برگزاری نشست‌های هماهنگی نمایندگان بیمه، گفت: این نشست‌های تخصصی راه گشای بسیاری از مشکلات موجود است؛ معتقدیم که همین نشست‌ها منجر به هماهنگی بیشتر در چهارچوب یک رقابت سالم است.

صنعت بیمه آذربایجان‌غربی وضعیت خوبی ندارد

رییس کل بیمه مرکزی کشور با انتقاد از وضعیت صنعت بیمه در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: متاسفانه صنعت بیمه این استان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه که به تنهایی ظرفیت بالایی در حوزه صنعت بیمه محسوب می‌شود، جایگاه خوبی ندارد.

وی مرز را یک فرصت استثنایی برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: طبق آماری که در اختیار ما قرار گرفته است میزان سالانه تجارت مرزی اعم از صادرات و واردات انجام شده از مرزهای آذربایجان‌غربی حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که باید مشخص شود از این مقدار سهم اختصاصی این استان چقدر است.

سلیمانی در رابطه با نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی، گفت: بیمه یک فضای توام با اطمینان و آرامش برای پایه گذاری فعالیت اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه باید در کنار مردم قرار گیرد، اظهار داشت: اینکه در برخی از حوزه‌ها بیش از یک‌هزار برابر تعهد مالی توسط بیمه متقبل می‌شود، نشان از اوج اعتقاد صنعت بیمه به اطمینان بخشی برای جامعه است.

در این دیدار نماینده‌های بیمه در آذربایجان‌غربی به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند.

رییس بانک مرکزی امروز شنبه با امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان‌غربی دیدار خواهد کرد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});