• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
5
رجب طیبب اردوغان وعده داد:

با نرخ بهره بالا و تورم مبارزه می کنم

  • کد خبر : 38471
  • 27 آبان 1400 - 11:00
با نرخ بهره بالا و تورم مبارزه می کنم
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بر ادامه مبارزه خود علیه نرخ‌های بهره بالا و تورم تاکید کرد و قول داد اقداماتی را برای حمایت از گروه‌های کم درآمد در برابر افزایش هزینه‌های زندگی انجام دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وی گفت:تا زمانی که در این شغل هستم، مبارزه خود را با نرخ بهره و تورم ادامه خواهم داد.

سخنان اردوغان یک روز قبل از تشکیل جلسه بانک مرکزی و تصمیم گیری در مورد کاهش یا باقی ماندن نرخ بهره در سطح فعلی در میان تداوم کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی بیان شد.

رئیس جمهور اردوغان با بیان اینکه تورم بالا پیامد بالا بودن نرخ بهره است، گفت: موضوع نرخ بهره بالا یک موضوع عادی نیست و حزب حاکم باید آن را در راستای ارزش های خود ارزیابی کند.

اردوغان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در پارلمان مبنی بر اینکه آیا اظهارات وی باید به عنوان نشانه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره تلقی شود، گفت: آیا بانک مرکزی یک نهاد مستقل نیست؟ بگذاریدخودش تصمیم بگیرد.»

اردوغان همچنین از تردید گروه‌های تجاری ترکیه در دریافت وام‌های کم بهره انتقاد کرد و گفت: «من این تاجران را درک نمی‌کنم. آنها از نیاز به افزایش نرخ ها صحبت می کنند. شما چه نوع تاجری هستید؟ اینجا وام های کم بهره است، چرا آن را نمی خواهید؟

اردوغان تاکید کرد: انتظار ما از گروه های تجاری این است که به سرمایه گذاری و صادرات خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد:ترکیه از مشکلات اقتصادی جهانی مستثنی نیست و جهان از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد و ترکیه نیز دستخوش آن است، اما تفاوت آن با سایر کشورهای جهان در این است که اقتصاد این کشور پس از سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دوباره رشد خواهد کرد.

حتی توسعه یافته ترین کشورها بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه می کنند. به لطف زیرساخت های اقتصادی قوی ما کمترین احساس را داریم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم دوره ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را پشت سر بگذاریم بدون اینکه اجازه یک سقوط بزرگ را بدهیم، آینده بسیار روشنی در انتظار ما است.

اردوغان گفت: دولت در حال اتخاذ تدابیری برای حمایت از گروه‌های کم درآمد است و بخش بزرگی از هزینه‌های تاسیسات آب و برق را به عهده می‌گیرد.

اردوغان گفت: ما تلاش می‌کنیم تا از کارگران خود در برابر تورم بالا محافظت کنیم و با تعیین سطح حداقل دستمزد، باری را از دوش اقشار کم درآمد برداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});