• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

تولید سالانه بیش از ۵۵۷ تن گوشت سفید ماهی در اهر

  • کد خبر : 38715
  • 29 آبان 1400 - 13:30
تولید سالانه بیش از ۵۵۷ تن گوشت سفید ماهی در اهر
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید سالانه بیش از ۵۵۷ تن گوشت سفید ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد اسدی، گفت: شهرستان اهر با داشتن مناطق پرآب مستعد ایجاد استخرهای پرورش ماهی است که در این راستا ۳۲ استخر پرورش ماهی در اقصی نقاط این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: متاسفانه بنا به تشخیص امور آب شهرستان اهر، رودخانه‌های کیچیک چای و اهرچای به عنوان رودخانه‌های فصلی شناخته شده و در این مناطق کمترین مجوز برای ایجاد استخرهای پرورش ماهی داده می‌شود و تنها قره سو در منطقه روستای ورگهان به عنوان رودخانه دائمی اعلام و بیشترین تمرکز و توسعه استخرهای پرورش ماهی را نیز در این منطقه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در منطقه قره سو بیشتر کشاورزان خودسرانه اقدام به ایجاد استخرهای پرورش ماهی کرده‌اند که با پیگیری‌ها و اقداماتی که توسط مسئولان ذیربط استانی و شهرستانی در این زمینه انجام گرفت، مقرر شد تا کشاورزان نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای بهره برداری از استخرهای پرورش ماهی با پروانه دو منظوره پرورش ماهی اقدام کنند.

اسدی افزود: در این منطقه اکثر استخرهای پرورش ماهی در داخل باغ‌ها و به صورت دو منظوره ایجاد شده که علاوه بر استفاده آب موجود در باغات برای پرورش ماهی نیز به کار می‌رود که خود به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.

وی گفت: در سطح شهرستان اهر، ۳۲ مورد استخر پرورشی ماهی وجود دارد که از این تعداد با پیگیری‌های انجام شده برای ۱۲ استخر پرورش ماهی مجوز و پروانه دو منظوره پرورش ماهی صادر شده و امیدواریم مجوز ۲۰ استخر پرورش ماهی دیگر نیز برای اطمینان خاطر تولید کنندگان گوشت ماهی به زودی اخذ شود.

تولید سالانه بیش از ۴۵۰ تن عسل در اهر

اسدی در ادامه از تولید سالانه بیش از ۴۵۰ تن عسل در شهرستان اهر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر افزود: برای تولید این مقدار عسل در شهرستان اهر حدود ۴۵۱۹۰ کندو با اشتغال ۵۶۹ نفر در مناطق مختلف این شهرستان به تولید عسل مشغول هستند که در کنار پرورش زنبور عسل به بقای گونه‌های مختلف گیاهی در مراتع و ارتفاعات این شهرستان کمک می‌کنند.

وی بر ضرورت ایجاد کارخانه بسته بندی عسل در شهرستان اهر تاکید کرد و از تعاونی زنبورستان‌های این شهرستان خواست با ایجاد کارخانه بسته بندی عسل و تشکیل شرکت در این خصوص زمینه بسته بندی و برندسازی محصول با نام این شهرستان را مهیا تا تولیدکنندگان عسل بتوانند محصولات خود را با برند معتبر به فروش برسانند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});