• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

۸۵ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی سنددار شد

  • کد خبر : 50903
  • 26 بهمن 1400 - 14:00
۸۵ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی سنددار شد
یاز اکو - مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان حدنگاری شده و سند مالکیت بیش از ۸۵ درصد این اراضی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، محمد افخمی در آئین معارفه رئیس جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان میانه؛ اتمام ۱۵ درصد بقیه تا پایان سال جاری را مهمترین اولویت ثبت اسناد و املاک استان دانست.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی ۲۰ هزار برگ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی صادر شده است، اضافه کرد: اتمام این کار در ۶ ماه آتی در دستور کار قرار دارد تا به نام دولت ملکی بدون سند مالکیت نداشته باشیم.

سنددار کردن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

افخمی، سنددار کردن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را اولویت بعدی سازمان ثبت اسناد و املاک استان عنوان کرد و افزود: این کار در حال حاضر برای ۱۰ شهرستان از هر منطقه شروع شده است و درخواست متقاضی محور کشاورزان بدون هیچ هزینه‌ای در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت و برای آنها سند صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در سال جاری برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نقشه تهیه شده و در آینده‌ای نزدیک سند مالکیت رسمی برای این اراضی صادر می‌شود که با این اقدام نزدیک به چهار میلیون هکتار از کل منابع طبیعی؛ اراضی ملی و کشاورزی استان سنددار شده است و تا پایان سال جاری بیش از ۹۰ درصد کاداستر در استان اجرایی می‌شود.

افخمی سنددار شدن اراضی کشاورزی شهرستان میانه را اولویت سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: با اجرای کاداستر اراضی کشاورزی تثبیت موقعیت و مالکیت شده و املاک آنها دارای مختصات جهانی شده و اختلافات اراضی از بین می‌رود.

وی در پایان اضافه کرد: اگر سیل؛ زلزله یا هر حادثه دیگری اتفاق بیفتد با توجه به مختصات جهانی این زمین‌ها قابل احیا و مالکیت شخصی افراد حفظ شده و در کل کمک بزرگی به مردم؛ حاکمیت و دستگاه قضائی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});