• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اردوغان تاکید کرد: اقتصاد افغانستان برای جلوگیری از بحران پناهجویان احیا شود

  • کد خبر : 39970
  • 08 آذر 1400 - 11:45
اردوغان تاکید کرد: اقتصاد افغانستان برای جلوگیری از بحران پناهجویان  احیا شود
یاز اکو - رئیس جمهور ترکیه گفت: ایجاد صلح و ثبات دائمی در سریعترین زمان ممکن در افغانستان که با یک بحران جدی انسانی و اقتصادی مواجه است، مهم است. 

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، وی افزود:این آرزو و هدف مشترک ما است که رویکرد مدیریتی را توسعه دهیم که انتظارات همه اقشار کشور را برآورده کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت :ترکیه از تلاش ها برای فعال نگه داشتن ساختارهای اساسی دولتی در افغانستان از جمله بخش های مهم مانند بهداشت و آموزش حمایت می کند.

وی افزود: هلال احمر ترکیه و سازمان‌های غیردولتی ترکیه در مقابله با خطر فزاینده گرسنگی و قحطی در این کشور، کمک‌های بشردوستانه خود را افزایش دادند.

رجب طیب اردوغان همچنین خواستار پایان دادن به تحریم های یکجانبه علیه ایران به خاطر منطقه شد.

اردوغان گفت: پایان تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک همه طرف‌ها و اجرای مجدد تعهدات آنها به شکوفایی اقتصادی و ثبات منطقه کمک می کند.

اردوغان با اشاره به اینکه اهمیت شبکه‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای و جهانی بار دیگر در بحبوحه شیوع بیماری همه‌گیر آشکار شده است، گفت: تلاش‌های ما برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در منطقه و احیای جاده ابریشم مدرن بی‌وقفه ادامه دارد.

وی گفت: ابتکار کریدور مرکزی گذرگاه خزر از شرق به غرب و خط راه آهن باکو- تفلیس- قارص به رهبری ترکیه، ملموس ترین جلوه های تلاش ما در این زمینه است.

اردوغان همچنین بر اهمیت کریدور زنگه زور که  امکان دسترسی بلامانع آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می کندتاکید کرد و گفت: این کریدور یک ارتباط بزرگراهی مستقیم بین ترکیه و منطقه ایجاد می کند.

اردوغان با تأکید بر اینکه «آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آذربایجان» درهای برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه را نیز باز کرد، گفت: پروژه‌هایی که آذربایجان یکی پس از دیگری برای افزایش رفاه در منطقه اجرا کرده است قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه این گام ها از تلاش برعادی سازی روابط در منطقه حمایت می کند، خاطرنشان کرد : ترکیه در این مسیر در کنار آذربایجان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});