• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

بررسی آپدیت جدید اتریوم/ آیا زمان تسلط بیت کوین بر بازار تمام شده است؟

  • کد خبر : 41379
  • 18 آذر 1400 - 12:30
بررسی آپدیت جدید اتریوم/ آیا زمان تسلط بیت کوین بر بازار تمام شده است؟
یاز اکو - اتریوم دومین رمزارز بازار در ماه‌های گذشته همواره رشد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته و حتی در زمان اصلاح بازار نیز به نسبت بیت‌کوین کمتر دچار ریزش شده است. بنابر گزارش وب‌سایت دیکریپت این رمزارز قرار است امروز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) به روزرسانی شود که می‌تواند روی فرآیند و کارایی شبکه اتریوم تاثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، قبل از توضیح به روزرسانی جدید اتریوم که قرار است امروز اتفاق بیفتد بهتر است تحلیل مختصری از نمودار و روند ارزش جفت رمزارز اتریوم به بیت‌کوین ارائه شود تا خوانندگان به خوبی اهمیت افزایش روزافزون محبوبیت اتریوم را درک کنند.

نمودار ۱: نسبت ارزش اتریوم مقابل بیت‌کوین در تایم فریم روزانه

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینم ارزش اتریوم در مقابل بیت‌کوین در ساله‌های گذشته رو به افزایش بوده است به طوری که در حال نگارش این گزارش ارزش اتریوم در مقابل بیت‌کوین رکورد چهارساله خود را مجددا به دست آورده است (۱۳۰۰ حد فاصله بین رکورد اخیر و نسبت فعلی). همین شاخص کافی است تا کاربران شبکه بیت‌کوین قانع شوند که رشد چشمگیر شبکه اتریوم و مقیاس‌پذیری بالای آن نسبت به بیت‌کوین سبب افزایش ارزش و محبوبیت روزافزون این آلت‌کوین شده است.

 

بنابر گزارش وب‌سایت معتبر در حوزه رمزارزها «دیکریپت»، قرار است امروز شبکه اتریوم بروز رسانی اِرو گلیسیر (Arrow Glacier) را انجام دهد. هدف از انجام این به‌روزرسانی به تعویق انداختن فعال‌سازی بمب سختی شبکه اتریوم است.

برای اینکه بهتر شما را بااهمیت و ماهیت این بروز رسانی آشنا کنیم لازم است توضیحاتی در مورد چیستی بمب سختی و خود بروز رسانی ارو گلیسر ارائه شود.

به‌طورکلی برای حفظ امنیت شبکه دیفای یا حوزه رمزارز دو حالت وجود دارد. اجماع کار و اجماع یا اثبات سهام.

  1. اجماع کار: منظور از این حالت این است که کاربران برای حفظ امنیت شبکه باید از طریق ماینرها در ساخت رمزارزها فعالیت داشته باشند. به‌عنوان مثال رمزارز بیت‌کوین مهم‌ترین رمزارز بوده که امنیت آن بر پایه اجماع کار است. یعنی ماینرها در سراسر دنیا به استخراج بیت‌کوین می‌پردازند و با افزایش سختی شبکه سبب امنیت آن می‌شوند و در مقابل پاداش می‌گیرند. ایراد اصلی این نوع حفظ امنیت اتلاف انرژی برقی زیاد و آسیب‌های زیست‌محیطی است که همواره به عنوان یک ایراد بیت‌کوین شناخته می‌شود.
  2. اجماع یا اثبات سهام: در این حالت کاربران به جای استخراج رمزارز با خرید رمزارز هر شبکه و قفل کردن و استیک کردن دارایی خود در آن حوزه در واقع سرمایه‌گذاری می‌کنند تا امنیت شبکه را بالا ببرند و شبکه نیز در مقابل به آنها نرخ سود پاداش می‌دهد. روش کار بدین شکل است که هرچقدر سرمایه زیادی در یک پروژه قفل و ذخیره شود، نشان می‌دهد که افراد زیادی به این شبکه اعتماد دارند و جذابیت رمزارز مذکور بالا می‌رود.

اتریوم پروژه‌ای بود که به میان آمد تا بتواند فقط از طریق اثبات سهام امنیت شبکه بلاک‌چین و شبکه خود را تامین کند. اما هنوز در اجرای کامل آن موفق نشده است و در واقع حفظ امنیت شبکه اتریوم ترکیبی از اثبات کار و اثبات سهام است که توسعه دهندگان این پروژه تلاش می‌کنند به زودی از مرحله اثبات کار رد شوند.

 بمب سختی از سال ۲۰۱۵ و هم‌زمان با آغاز توسعه شبکه اتریوم، شروع به کارکرد. سازندگان شبکه اتریوم امیدوار بودند که از سازوکار اجماع اثبات کار که در شبکه بیت‌کوین وجود داشت، عبور کنند. این سازوکار افراد را تشویق می‌کند تا با به اشتراک گذاشتن قدرت پردازش خود برای اجرا و ایمن‌سازی شبکه، به‌عنوان پاداش واحدهای جدید دریافت کنند.

اثبات کار در واقع یک رقابت تسلیحاتی برای در اختیار گرفتن قدرت پردازش بیشتر ایجاد می‌کند که نه برای محیط‌زیست خوب است و نه برای کسانی که این کار را در ابعاد کوچک و به‌صورت خانگی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که شبکه اتریوم در حال انتقال به سازوکار اثبات سهام است. در طراحی جدید، دارندگان اتریوم می‌توانند واحدهای خود را در شبکه قفل کرده و از این طریق امنیت شبکه را تامین کنند. در ازای آن، متناسب با سهم خود واحدهای جدید دریافت می‌کنند، حتی اگر بهترین سخت‌افزار را نداشته باشند. در این مدل دیگر صحبتی از سخت‌افزارهای قدرتمند استخراج نیست.

توسعه‌دهندگان با علم به این موضوع که می‌خواهند اتریوم را از اثبات کار دور کنند، محرکی را در بلاک‌چین اتریوم کدگذاری کردند تا اطمینان پیدا کنند که این کار را در آینده انجام خواهند داد. این کد به‌عنوان بمب سختی شناخته می‌شود و به تدریج استخراج اتریوم را برای افراد دشوارتر می‌کند و تا زمانی که اثبات کار در این شبکه وجود داشته باشد، سرعت استخراج را کاهش می‌دهد. در واقع هدف از ایجاد بمب سختی این است که هزینه، زمان و انرژی زیاد صرف تولید اتریوم از طریق ماینینگ شود تا آسیب‌های زیست‌محیطی رمزارز کاهش یابد و افراد ترغیب شوند که ترجیح دهند دارایی خود را در شبکه قفل کنند و پاداش بگیرند تا اینکه استخراج کنند.

تنها هدف به‌روزرسانی ارو گلیسیر جلوگیری از انفجار بمب سختی و دادن زمان بیشتری به توسعه‌دهندگان برای انتقال به نسخه دوم شبکه اتریوم است شبکه‌ای که در آن امنیت شبکه کاملا بر پایه اثبات سهام است. بدون این به‌روزرسانی کارایی شبکه فعلی می‌تواند کمتر شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت در صورت انجام موفقیت‌آمیز بروز رسانی امروز اتریوم همچنان در مدار صعود باقی بماند یا در صورت اصلاح بازار، زیاد دچار ریزش نشود.

با توجه به تمام مطالب مذکور و شواهد موجود تسلط اتریوم بر بازار و به حاشیه رفتن بیت‌کوین بستگی به میزان موفقیت توسعه دهندگان اتریوم در ایجاد شبکه کاملا متمرکز بر اثبات سهام است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});