• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

بانک مرکزی روسیه، سرمایه گذاری در بیت کوین را ممنوع اعلام کرد

  • کد خبر : 42142
  • 23 آذر 1400 - 13:20
بانک مرکزی روسیه، سرمایه گذاری در بیت کوین را ممنوع اعلام کرد
یاز اکو - بانک مرکزی روسیه به سیاست‌های سختگیرانه خود در مورد صنعت ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد و اکنون رسماً اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) ممنوع شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از کوین تلگراف، دیروز بانک مرکزی روسیه بیانیه رسمی ای  در مورد فرصت های سرمایه گذاری توسط صندوق های سرمایه گذاری مشترک منتشر کرد که در این بیانیه ،مدیران صندوق ها، از خرید ارزهای دیجیتال و همچنین سرمایه های مالی که ارزش آنها به قیمت دارایی‌های دیجیتال بستگی دارد، منع شده است.
این خبر تاکید می کند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مجاز نیستند هم برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط و هم برای سرمایه‌گذاران فاقد صلاحیت، ارزهای دیجیتال تهیه کنند.
در ماه جولای امسال بانک مرکزی روسیه توصیه کرده بود که مدیران ارزهای دیجیتال را از قرار دادن در صندوق های سرمایه گذاری مشترک حذف کنند. طبق گزارش خبرگزاری محلی RBC، علیرغم ممنوعیت رسمی تا کنون، هیچ صندوق مشترک روسی به طور رسمی این سرمایه گذاری را انجام نداده است.
آرتم دیو، رئیس بخش تجزیه و تحلیل در شرکت کارگزاری AMarkets، گزارش داده است که روسیه تا کنون تنها یک صندوق قابل معامله با صنعت (ETF) دارد. به گفته دیو، این صندوق توسط شرکت مدیریت سهامی «BrokerCreditService» مدیریت می‌شود و در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بر روی بلاکچین متمرکز هستند، از جمله شرکت‌هایی مانند Jack Dorsey’s Block، PayPal و Broadcom.
واسیلی ایلاریونوف، رئیس مدیریت دارایی Sber، نیز گفته است که بزرگترین بانک روسیه، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک ETF متمرکز بر بلاک چین است. ایلاریونوف خاطرنشان کرد که این صندوق تحت محدودیت های بانک روسیه قرار نمی گیرد و می تواند به سرمایه گذاری خود ادامه دهد.
همانطور که قبلاً گفته شده، بانک روسیه موضع سختی در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده و برخی از بانک های بزرگ را از ارائه خدمات سرمایه گذاری رمزنگاری منع کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});