• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

بلاتکلیف ماندن ۵ هزار هکتار از پایاب سد سهند هشترود/ خطر کم آبی بیخ گوش روستاهای هشترود

  • کد خبر : 42131
  • 23 آذر 1400 - 13:30
بلاتکلیف ماندن ۵ هزار هکتار از پایاب سد سهند هشترود/ خطر کم آبی بیخ گوش روستاهای هشترود
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحمزه امینی خواستار تخصیص حق‌آبه شهرستان هشترود از سد کلقان را شد و اظهار داشت: قرار بود از این سد برای آب شرب شهر هشترود آبرسانی شود ولی متاسفانه این سد آبگیری شده ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده است و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان در ادامه به نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود اشاره و تصریح کرد: اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره‌برداری شود برای هر هکتار حداقل ۴ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

امینی افزود: از وزیر نیرو درخواست اجرای پایاب فاز ۴ که شامل روستاهای سعادتلو، قوبوز و ذوالبین می‌شود را کرده‌ام و امیدوارم با تشکیل تعاونی آبران این پروژه شروع شود.

وی متذکر شد: اگر در فصل تابستان فکری به حال روستاهایی که با کمبود آب روبه‌رو هستند نشود، مردم این روستاها مهاجرت خواهند کرد و روستاها خالی از سکنه خواهد شد.

میزان مصرف آب در روستاهای هشترود ۲.۵ برابر بیشتر است

امین امینیان، فرماندار شهرستان هشترود هم از مصرف ۲.۵ برابری آب در روستاهای شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب در کشور ۱۸۰ لیتر، در استان ۲۵۰ لیتر و متاسفانه در هشترود ۶۰۰ لیتر است.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۱۴ روستای شهرستان با ۸۸ درصد و با جمعیت ۳۱ هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا هستند که امیدوارم با تکمیل ۷ مجتمع آبرسانی و پروژه‌های در دست اجرا تا پایان امسال ۹۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گیرند.

امینیان، به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید و اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌کنم، توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

تنش آبی روستاهای نظرکهریزی

حجت‌الاسلام حسن جعفریان، امام جمعه هشترود هم خواستار توجه جدی به روستائیان و روستاها را شد و یادآور شد: متاسفانه برخی روستاها با تنش آب مواجه هستند که بیشتر آنها در منطقه سهندآباد نظرکهریزی است و در ایام تابستان با کمبود جدی مواجه هستند و تا حدی که باغات آنها خشک می‌شود.

وی در ادامه به دیگر مشکلات روستائیان که وجود راه است، اشاره کرد و خواستار آسفالت و تعمیر جاده‌های روستایی را شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});