• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز:

تدوین برنامه استراتژیک خودروی آذربایجان‌شرقی ضروری است

  • کد خبر : 42309
  • 24 آذر 1400 - 13:45
تدوین برنامه استراتژیک خودروی آذربایجان‌شرقی ضروری است
یاز اکو - رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به ظرفیت ویژه آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی، تدوین برنامه استراتژیک خودروی استان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مسعود بنابیان، روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه پژوهش و تحقیق در این حوزه، افزود: در سال های اخیر به این حوزه بهای لازم داده نشده است و انجام پژوهش مربوطه باید به مراکز علمی یا موسسات پژوهشی سپرده شود.

وی هدف اتاق بازرگانی از پژوهش را تنها تحقیق برای احراز پتانسیل تبدیل شدن به قطب تولید خودرو و تدوین استراتژی برای انتخاب یکی از ۲ مسیر قطعه سازی یا خودروسازی برای استان دانست و اظهار داشت: کار اتاق بازرگانی اجرا یا احداث واحد خودروسازی نیست بلکه فعالان این بخش این کار را انجام خواهند داد.

بنابیان، با بیان اینکه وظیفه اتاق بازرگانی، سرمایه گذاری برای ایجاد فکر است، ادامه داد: در وهله اول صنعت خودروسازی برای انجام پژوهش و تدوین استراتژی انتخاب شده و در مراحل بعدی برای سایر رشته های مزیت دار استانی نیز باید پژوهش و تدوین استراتژی انجام شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست، اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی نظرات خود پیرامون پیشنهاد برنامه استراتژیک صنعت خودروی استان را ارایه کردند.

آذربایجان‌شرقی از جمله نخستین استان‌های کشور محسوب می‌شود که کارخانه‌های تولید قطعات خودرو در آن از قبیل ایدم، چرخشگر، بلبرینگ سازی و موتوژن حدود پنج دهه قبل تاسیس شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});