• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

۱۳۰ هزار و ۳۳۵ نفر در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کردند

  • کد خبر : 42332
  • 24 آذر 1400 - 16:00
۱۳۰ هزار و ۳۳۵ نفر در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کردند
یاز اکو - معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار و ۳۳۵ نفر در استان در طرح جهش مسکن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی اسحقی نژاد، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این ثبت نام در این طرح تا پایان آذر امسال تمدید شده است، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان حدود ۸۸ هزار نفر در شهر تبریز، ۵۷ هزار نفر در شهر جدید شهریار و ۳۱ هزار نفر در شهر جدید سهند متقاضی مسکن هستند.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از این طرح در مقایسه با طرح اقدام ملی مسکن در حد قابل قبولی است، اظهار داشت: بنابر تصمیم شورای مسکن استان، همزمان با پالایش متقاضییان در دی ماه، عملیات احداث مساکن نیز در شهرهای سهند و شهریار آغاز می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح از ۳۱ شهر استان و شهرهای جدید سهند و شهریار ثبت نام کرده اند و در بیشتر این شهرها اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن در این طرح شناسایی شده و در برخی مناطق نیز اراضی مورد نظر در حال مطالعه و مشخص شدن است.

ارائه تسهیلات ۴۰۰ میلیونی در تبریز

اسحقی نژاد با اشاره به اینکه پس از پالایش متقاضیان، نتایج جهت ادامه روند ثبت‌نام از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می شود، ادامه داد: در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در شهر تبریز، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرها و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارائه می‌شود.

وی یادآوری کرد: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر بدهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته باشند.

اسحقی نژاد، افزود: برای ثبت نام در این طرح متقاضیان باید از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});