• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

نماینده مجلس: در موضوع زبان ترکی، بعضا طراحان فرهنگی کشور خیلی به خطا رفتند

  • کد خبر : 42762
  • 28 آذر 1400 - 10:00
نماینده مجلس: در موضوع زبان ترکی، بعضا طراحان فرهنگی کشور خیلی به خطا رفتند
یاز اکو - نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس گفت: در موضوع زبان ترکی، بعضا طراحان فرهنگی کشور خیلی به خطا رفتند، از ترس اینکه در دام پان ترکیسم نیفتیم آمدند ترکی را محدود کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، مرتضی خاتمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در این خصوص ما بانیان فرهنگی هم مقصر بودیم چرا که آن تنظیم گری را نداشتیم، نتوانستیم مسائل را درست تمییز بدهیم و هر مساله را در جای خودش قرار دهیم.

وی افزود: در نشریات محلی که اغلب مضامین سیاسی هم ندارند، در شهرستان های ایجرود و ماهنشان یک نشریه نیست که به پیشینه تاریخی، مذهبی، طبیعی اشاره کند، در حالی که وجود این چیزها موجب بالندگی می شود و نسل جوان را به خود باوری می رساند.

خاتمی با بیان اینکه هجوم فرهنگی آمده و سیل دارد همه را می برد، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی که همه ما در آن رنجش داریم، اینها تاثیرگذار است، از سوی دیگر در خصوص مسائل فرهنگی هم هیچ خوراکی برای نوجوانان و جوانان نداریم .

وی خاطرنشان کرد: در آسیب ها همه اجزا را ببینیم و با صراحت و صداقت باید همه چیز را بیان کنیم.

خاتمی تصریح کرد: آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب هم هست این نیست که بیاییم و کلی گویی کنیم، باید بر ریز مسائل تمرکز کینم نه اینکه دعواهای حیدری و نعمتی راه بیندازیم و خودمان را به آنها مشغول کنیم.

خاتمی به ضرورت شناسایی آسیب ها و بیان آنها اشاره کرد افزود: جلسات جای تعارف تکه پاره کردن و تکرار مکررات نیست، ما باید آسیب ها را ببیبنم و آنها را موشکافی کنیم و دنبال حل مسائل باشیم.

وی با بیان اینکه ما از سیره ائمه دور حرکت می کنیم، اظهار داشت: ما با نتشار مضامین ناظر بر ایثار و نوع دوستی می توانیم فرهنگ جامعه را متحول کنیم.

خاتمی اظهار داشت: مسائل اجتماعی و فرهنگی استان به نوعی مسائل فراگیر کشوری است، آسیب ها کمش هم زیاد است، ولی واقعیت این است که باید بنشینیم برای مسائل و آسیب ها فکر کنیم و در جلسه ای مثل شورای فرهنگ عمومی باید بحث های طلبگی و جدی در این خصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر در این جلسات صحبت های کلی بشود و اعضا بروند، چیزی اتقاق نمی افتد، فقط آسیب ها رشد می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});