• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

پروژه موسیقی چهار فصل پایتخت عشق رونمایی شد

  • کد خبر : 42856
  • 28 آذر 1400 - 17:33
پروژه موسیقی چهار فصل پایتخت عشق رونمایی شد
یازاکو - پروژه چهار فصل پایتخت عشق با حضور عوامل سازنده‌ و بزرگان موسیقی در هتل ارسی بوتیک تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، پس از تهیه و تولید سه قطعه بهار، تابستان و پاییز از مجموعه‌ی پایتخت عشق با آهنگسازی آرمین علیخانی، خوانندگی امیر بقراطی و آرمین علیخانی و ترانه‌ی علی صالحیان و تنظیم عطا شرقی و کارگردانی نانی دباغ، مراسم یلدای چهار فصل پایتخت عشق با حضور اهالی موسیقی و اصحاب رسانه برگزار شد.

تلفیق موسیقی ایرانی و پاپ

در این مراسم پس از اکران سه ویدئو کلیپ بهار، تابستان و پاییز، امیر بقراطی یکی از خوانندگان این پروژه گفت: این پروژه یک جریان سریالی است که قطعات موسیقی در آن با یک نگرش تلفیقی موسیقی ایرانی و پاپ ساخته و اجرا شده است.

بقراطی با اشاره به اینکه این پروژه به شکل چهار فصل پیش برده می‌شود، ادامه داد: در این پروژه بنا بود بهار آغازگر جریان و سرشار از شور و هیجان باشد، تابستان این عشق به اوج و شعف برسد و پاییز اتمام این عشق و حزن ناشی از آن باشد و زمستان دورانی است که در سوگ و تنهایی ادامه خواهد یافت.

گره زدن المان‌های فصول به موسیقی

آرمین علیخانی آهنگساز و دیگر خواننده‌ی پروژه‌ی پایتخت عشق از آغاز این پروژه در بهمن ۹۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: در ابتدای کار قرار بود تنها فصل بهار اجرا شود ولی پس از مشورت تیم، به این نتیجه رسیدیم که وقتی می‌توانیم مطابق تجربه‌ی بهار، موسیقی را به المان و حال و هوای فصل گره بزنیم، تصمیم بر ساخت فصل‌های دیگر گرفتیم.

علیخانی یادآور شد: برای اجرای این پروژه تعداد زیادی از آهنگ‌های دهه‌ی ۵۰ را بررسی کردیم تا علت جذابیت و نوستالژی بودن آنها را در کارهایمان نشان دهیم و امیدوارم در این راه موفق شده باشیم.

جنون حاصل از تنهایی در زمستان

علی صالحیان ترانه‌سرای پروژه‌ی پایتخت عشق نیز محتوای این اثر را شرح حال زندگی شخصی دانست که در بهار، عشق را تجربه می‌کند، در تابستان به اوج عشق و شور می‌رسد، در پاییز این عشق به پایان می‌رسد و در زمستان شاهد جنون حاصل از تنهایی هستیم.

پنجره‌های ارسی و معماری دوران مشروطه

نانی دباغ کارگردان این پروژه گفت: در اتاق فکر تصمیم گرفتیم از هرگونه داستان‌پردازی دوری کنیم چرا که ترانه و موسیقی به اندازه‌ی کافی حرف برای گفتن داشت. در ساخت ویدئوکلیپ نیز از نور و لوکیشن مناسب با فصل‌ها استفاده کردیم. در طراحی لوگو نیز از پنجره‌های ارسی و معماری دوران مشروطه استفاده کردیم.

عطا شرقی تنظیم‌کننده‌ی قطعات این پروژه نیز با بیان اینکه با دو چالش بزرگ روبرو بودیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه کار باید در هر فصل مختص خود آماده می‌شد با چالش زمان مواجه بودیم و ژانر کاری نیز تلفیقی بود که آشنایی زیادی با آن نداشتم. دیگر اینکه اکثر سازهای مورد استفاده به صورت زنده ضبط شدند و به جز سازهای زهی از نوازندگان بومی استفاده کردیم.

رونمایی از چهارفصل پایتخت عشق

اسفندیار قره‌باغی پیشکسوت موسیقی کشور نیز از المان‌های بکار رفته در این اثر تقدیر کرد و آثار ساخته شده ارزشمند دانست و گفت: باید فضایی فراهم شود تا از کارهای فاخر حمایت شده و جلوی اجرای کارهای ضعیف گرفته شود.

در پایان نیز از پروژه موسیقی چهار فصل پایتخت عشق توسط اسفندیار قره‌باغی و با حضور عوامل پروژه و اهالی موسیقی از جمله یاشار شادپور رهبر ارکستر فیلارمونیک تبریز، غلامرضا میرزازاده رییس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و رامین مجلسی رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});