• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

خروج بی‌ سابقه تتر از صرافی ها / آیا زمان صعود فرا رسیده است؟

  • کد خبر : 42850
  • 28 آذر 1400 - 17:30
خروج بی‌ سابقه تتر از صرافی ها / آیا زمان صعود فرا رسیده است؟
یاز اکو - استیبل‌کوین تتر یکی از معروف‌ترین رمزارزهای بازار است که معامله‌گران از طریق آن معمولا سرمایه خود را نقد می‌کنند. افزایش عرضه تتر از سمت صرافی‌ها نشانه‌ای برای تمایل افراد به شارژ کردن حساب خود و آمادگی برای خرید در موقعیت مناسب قلمداد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، اگر در بازار بورس یا فارکس معامله کرده باشید معمولا حساب خود را به ریال یا دلار شارژ می‌کنید و زمانی که انتظار ریزش بازار را داشته باشید دارایی و سهام خود را نقد و به پول دلار یا ریال تبدیل می‌کنید. حال زمانی که انتظار یک صعود قوی از بازار داشته باشید عکس این حالت اتفاق می‌افتد و با شارژ کردن حساب خود منتظر سیگنال ورود می‌مانید. در بازار رمزارز نیز دقیقا این اتفاق می‌افتد؛ با این تفاوت که این بار بانک و پول نقدی در کار نیست. استیبل کوین‌ها که ارزش ثابتی دارند در واقع نقش همان ریال یا دلار را بازی می‌کنند و زمانی که افراد تشخیص دهند بازار در حال ریزش است رمز ارزهای خود را می‌فروشند و با تبدیل آن به تتر که مشهورترین استیبل کوین بازار است، دارایی خود را در کیف پول یا صرافی‌ها نقد نگه می‌دارند. حال زمانی که عرضه تتر از سمت صرافی‌ها زیاد شود به این معنی است که سرمایه‌گذاران و اکثر معامله گران تمایل به خرید رمزارز و انتظار بازار صعودی دارند؛ لذا به صرافی خود درخواست برداشت تتر می‌دهند تا با در دست داشتن تتر در موقعیت مناسب بتوانند خرید کنند.

در شرایط فعلی در حال تنظیم این گزارش عرضه تتر در صرافی‌ها به طرز شدیدی افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش قدرت خریداران در بازار است. نکته جالب توجه این است در طول زمان هر زمان عرضه تتر در صرافی‌ها زیاد بوده، بیت‌کوین صعودی شده است؛ اما در حال حاضر با وجود عرضه بسیار مناسب تتر، بیت‌کوین همچنان در مدار نزولی قرار دارد. (نمودار ۱)

نمودار ۱: مقایسه قیمت بیت‌کوین و عرضه تتر در صرافی‌ها

 

طبق نمودار بالا همبستگی بین خط زردرنگ یعنی قیمت بیت‌کوین و عرضه تتر یعنی خط بنفش رنگ کاملا مشهود است؛ بنابراین و با توجه به تمامی مطالب مذکور در حال حاضر باید انتظار کاهش عرضه بیت‌کوین و تثبیت قیمت آن باشیم. اگر در ادامه همچنان عرضه تتر در صرافی‌ها زیاد باشد صعود بیت‌کوین در از انتظار نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});