• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

آیین رونمایی کتاب “انقلاب جهانی روابط عمومی” برگزار شد

  • کد خبر : 43622
  • 04 دی 1400 - 11:15
آیین رونمایی کتاب “انقلاب جهانی روابط عمومی” برگزار شد
یاز اکو - آيين رونمايي و جشن امضاي كتاب «انقلاب جهاني روابط عمومي» نوشته ماكسيم بهار نويسنده بلغاري و ترجمه مينا نظري با حضور اساتيد و صاحب نظران حوزه روابط عمومي به همت اداره روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، در این مراسم که با حضور سفیر جمهوری بلغارستان در تهران خانم نیکولینا استفانُوا کُنُوا برگزار شد، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران در افتتاحیه این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: روابط عمومی در ایران با وجودگذشت حدود نیم قرن از پیدایش، در مسیر تکامل خود با مسایل عدیده ای مواجه است، متأسفانه بررسی تاریخ این دانش در کشور ما نشان می دهد که با وجود اندیشه و ایده هایی برای توسعه آن، هیچ گونه اقدام عملی بنیادی و گسترده برای توسعه موزون و شایسته روابط عمومی در ایران برداشته نشده است، با توجه به این که فعالیت روابط عمومی ها در ایران بسیار با آن چیزی که در متون نظری یا عملکرد جهانی روابط عمومی وجود دارد تفاوت های عمیقی دارد، بهترین راهکار برای جبران این خلاء برگزاری نشست هایی در حوزه علمی و عملی روابط عمومی با حضور پیشکسوتان این حوزه است که در هر دو فضا در حالت فعالیت اند.

محمد رضا پارسیان اظهار داشت: با رونمایی از این کتاب امیدوارم در حوزه تخصصی روابط عمومی شاهد ایجاد مسیری تخصصی برای بهره مندی اساتید و دانشجویان روابط عمومی از ظرفیت ها و علوم روز روابط عمومی در سطح دنیا و ارتباط با بزرگان روابط عمومی در سطح بین المللی باشیم.

ماکسیم بهار نویسنده کتاب انقلاب جهانی روابط عمومی نیز در ارتباط تصویری گرفت: کتاب انقلاب جهانی روابط عمومی جزو ۱۰ کتاب برتر جهان در سال ۲۰۲۰ در حوزه روابط عمومی انتخاب شد که حاوی نظرات بیش از ۱۰۰ متخصص روابط عمومی و ارتباطات از ۶۰ کشور در سراسر دنیا می باشد و این کتاب که شامل روند تحولات روابط عمومی در سطح جهان می باشد نه تنها برای فعالین عرصه روابط عمومی برای سایر مشاغل نیز مفید است.

مینا نظری مترجم این کتاب نیز گفت: ماکسیم بهار رئیس انجمن جهانی ارتباطات (WCFA) و رییس سابق سازمان بین المللی ارتباطات و عضو کمیته اجرایی ICCO و مؤلف کتاب انقلاب جهانی روابط عمومی است که نظرات و تجارب متخصصین روابط عمومی و ارتباطات از اکثر کشورهای جهان را در این کتاب گردآوری کرده و ترجمه آن توانست این کتاب را در اختیار فعالان فارسی زبان حوزه ارتباطات به ویژه روابط عمومی ها قرار دهد.

نظری اظهار داشت: این کتاب که توسط موسسه انتشاراتی مشق شب منتشر شده است، به عنوان یک کتاب کلاسیک برای همه کسانی که در صنعت روابط عمومی کار می کنند و یا با آن گره خورده اند ضروری است.

یحیی کمالی پور اندیشمند بنام بین المللی، پروفسور رشته ارتباطات جمعی و رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق و مدیر مرکز مطالعات جهانی در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا نیز در ارتباط تصویری ضمن تبریک ترجمه و چاپ این کتاب در ایران گفت: این کتاب، ارزشمند و مفید برای همه کسانی است که در دنیای دیجیتالی امروز به نقش روابط عمومی و تغییراتی که در آن بوجود آمده می پردازند.

نیکولینا استفانُوا کُنُوا سفیر بلغارستان نیز گفت: کتاب ماکسیم بهار در زمینه روابط عمومی بسیار تاثیر گذار است و خوشحال هستیم که این کتاب در ایران هم ترجمه شده و می تواند مورد آموزش و استفاده دانشجویان و علاقه مندان این حوزه قرار بگیرد.

غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی نیز خاطر نشان کرد: امیدواریم انقلاب جهانی در روابط عمومی های کشور ما نیز ایجاد شود و دغدغه مندان و فعالان این حوزه تخصصی به حساسیت کارشان واقف و با قدم های حرفه ای پیش بروند.

حمید شکری خانقاه استاد دانشگاه و نویسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استاندارهای جهانی نیز تصریح کرد: جامعه روابط عمومی به متخصص بودن نیاز دارد، همه کسانی که در جامعه روابط عمومی کار می کنند باید از فضای کارمندی و کلیشه ای خارج شده و شاخص ها و معیارهای جهانی را برای خود و سازمانشان تعریف کنند و به عنوان متخصص حرفه ای ظاهر شوند تا کشور به در این حرفه تخصصی به اوج برسد.

خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز از همه فعالان حوزه روابط عمومی خواست اگر در روابط عمومی شاغل هستند کار حرفه ای روابط عمومی انجام دهند و حرفه ای گرایی را ملاک خود قرار دهند تا بتوانیم موجب ارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان ها باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});