• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

آذربایجان شرقی پنجمین استان گران کشور / اختلاف ۱۲ درصدی تورم از قم تا ایلام

  • کد خبر : 44493
  • 10 دی 1400 - 10:00
آذربایجان شرقی پنجمین استان گران کشور / اختلاف ۱۲ درصدی تورم از قم تا ایلام
مرکز آمار ایران می‌گوید: شهروندان ساکن استان قم در آذر امسال نرخ تورم 39.2 درصد را تحمل کرده‌اند در حالی که شهروندان استان محروم ایلام نرخ تورم 51.1 درصدی را شاهد بوده‌اند که به این ترتیب اختلاف نرخ تورم بین این 2 استان به حدود 12 درصد می‌رسد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد: از 31 استان ایران فقط 5 استان قم، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان و گیلان نرخ تورم پایین از میانگین کشوری به میزان 43.4 درصد را تجربه کرده‌اند و بالاترین نرخ تورم سالانه هم به ترتیب در استان‌‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مرکز آمار ایران، شهروندان ساکن استان قم در آذر امسال نرخ تورم ۳۹٫۲ درصد را تحمل کرده‌اند در حالی که شهروندان استان محروم ایلام نرخ تورم ۵۱٫۱ درصدی را شاهد بوده‌اند که به این ترتیب اختلاف نرخ تورم بین این ۲ استان به حدود ۱۲ درصد می‌رسد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد: از ۳۱ استان ایران فقط ۵ استان قم، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان و گیلان نرخ تورم پایین از میانگین کشوری به میزان ۴۳٫۴ درصد را تجربه کرده‌اند و بالاترین نرخ تورم سالانه هم به ترتیب در استان‌‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است.
این گزارش می‌افزاید: در آذر امسال، بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۵,۶ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٨.٠ درصد) بوده است.در ماه گذشته بالاترین نرخ تورم مناطق روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.۵ درصد) و کم‌ترین هم در استان همدان (٢۵.٧ درصد) به ثبت رسیده و بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۴.١درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان ‌ سیستان وبلوچستان (۴٠.٩ درصد) رصد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});