• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

اظهارنظرهای متناقض دولتی‌ها درباره حذف ارز ۴۲۰۰

  • کد خبر : 44549
  • 11 دی 1400 - 9:15
اظهارنظرهای متناقض دولتی‌ها درباره حذف ارز ۴۲۰۰
یاز اکو -در یک ماه گذشته مسئولان ارشد دولتی حذف ارز ۴۲۰۰ را تکذیب کرده‌اند اما مدیران میانی می‌گویند این ارز از کالاهای اساسی حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فرهیختگان، در یک ماه گذشته مسئولان ارشد دولتی حذف ارز ۴۲۰۰ را تکذیب کرده‌اند اما مدیران میانی می‌گویند این ارز از کالاهای اساسی حذف می‌شود. برخی از این اظهارات را مرور می کنیم:

۲ آذر؛ حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ۴ قلم کالا تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و احتمال دارد، حتی قبل از پایان سال این ارز اصلاح شود.

۱۳ آذر؛ وزیر بهداشت: قصد افزایش فشار بر مردم را نداریم و از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای دارو استفاده خواهد شد.

۱۶ آذر؛ خاندوزی: دولت قائل به این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد.

۲۲ آذر؛ رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی: سازمان غذا و دارو بدون اینکه مجوزی از مجلس داشته باشد ارز اقلام زیادی را آزاد کرده است که حتی شامل داروهای معمولی می شود که نسخه هم نمی خواهند.

٣٠ آذر؛ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران: این ارز برای کالاهای اساسی حذف و نهاده‌های دامی، روغن و دانه‌های روغنی با ارز نیمایی توزیع خواهند شد که بر این اساس، آماده باشی به بخش خصوصی برای این اقدام بزرگ داده شده است.

۵ دی؛ محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص برخی شایعات مطرح شده در زمینه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به بخش دارو تاکید کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه‌مدت و نه در بلندمدت به هیچ‌وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می‌رود صنایع داروسازی با قیمت‌گذاری مناسب به رفع نیازمندی‌های دارویی کشور کمک کنند.

۷ دی؛ معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور: تلاش بر این است که سال آینده ارزی با نام ترجیحی وجود نداشته باشد و این موضوع با تدوین مکانیزم هایی برای حمایت از مردم اجرایی می شود. ارز ترجیحی گندم و دارو با مکانیزم‌هایی حذف خواهند شد.

۸ دی؛ فاطمی امین وزیر صمت: موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم و قرار است به نوعی اصلاح نظام یارانه ای انجام شود.

۹ دی؛ حیدر محمدی مشاور سازمان غذا و دارو: در بودجه سال ۱۴۰۱، ارز ترجیحی برای دارو حذف شده و قرار شده است اعتباراتی به سازمان‌های بیمه گر تزریق شود.

۹ دی؛ سخنگوی دولت: دولت هیچ برنامه کوتاه مدتی در خصوص حذف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد. دولت مصمم به حمایت یارانه‌ای در حوزه های اساسی همانند گندم و دارو است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});