• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

پروژه بهسازی فرودگاه اردبیل افتتاح شد

  • کد خبر : 44581
  • 11 دی 1400 - 10:45
پروژه بهسازی فرودگاه اردبیل افتتاح شد
یاز اکو - پروژه بهسازی فرودگاه اردبیل شامل سامانه روشنایی و ترمیم باند آن در آیینی با حضور نایب رییس مجلس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و استاندار اردبیل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل روز شنبه تشریح کرد: سیستم روشنایی نصب شده در فرودگاه اردبیل برای نخستین بار در کشور از سوی متخصصان داخلی اجرا شده که شامل سیستم کمک ناوبری و روشنایی مجهز به ال‌ای‌دی است.

محمد قصابی با اشاره به اینکه برای سیستم روشنایی (کت ۲) ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل با مجهز شدن به این سیستم امکان برقراری پروازها در ساعات مختلف شبانه‌روز را دارد و انتظار می‌رود با استفاده از این فناوری، لغو پروازها تا ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی همچنین از بهسازی باند فرودگاه اردبیل با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: باند این فرودگاه نیز با کمک مسئولان و نمایندگان استان بهسازی شد که در این زمینه هم فناوری بومی و تمام ایرانی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: پیش از این با احداث باند متقاطع تا حد زیادی مشکل وزش تندبادها در فرودگاه اردبیل برطرف شده بود و با بهره‌برداری از پروژه جدید نیز اختلال در پروازها در زمان مه‌آلودگی هوا تا حد زیادی رفع خواهد شد.

حدود ۶۰ سورتی پرواز از فرودگاه بین‌المللی اردبیل به نقاط مختلف کشور دایر است که پیش از این مه غلیظ و نبود دید کافی برای فرود هواپیما موجب لغو برخی از پروازها با مبدا و مقصد این فرودگاه می‌شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});