• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی در برق تبریز معاف از مالیات است

بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی، ۴ ساله است

  • کد خبر : 44689
  • 11 دی 1400 - 22:04
بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی، ۴ ساله است
یاز اکو - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اتصال یک واحد نیروگاه خورشیدی سه کیلوواتی توسط مشترک برق تبریز به شبکه‌ی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: با اتصال این نیروگاه مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه‌ی مربوط به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تبریز به میزان 610 کیلووات بالغ شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی با اشاره به اینکه احداث و اتصال این نیروگاه به شبکه‌ی برق سراسری به عنوان یک منبع درآمد مطمئن برای مالک آن است، اضافه کرد: کلیه‌ی مراحل امکان‌سنجی، مبادله‌ی قرارداد، نظارت بر عملکرد پیمانکار و صحت اجرای پروژه توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز انجام می‌پذیرد. با اتصال این نیروگاه مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه‌ی مربوط به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تبریز بالغ بر ۶۱۰ کیلووات شده است.

کاظمی تصریح کرد: متوسط انرژی تولیدی هر کیلووات سامانه‌ی خورشیدی در منطقه‌ی شهرستان تبریز در حدود ۱۶۵۰کیلووات ساعت در سال خواهد بود و بر اساس قیمت‌های تشویقی مصوب وزارت نیرو به همراه تعدیل قیمت‌ها که بر مبنای شرایط تورمی کشور اعمال می‌شود در قالب صورتحساب‌های دو ماهه محاسبه و به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون در زمستان سال ۱۴۰۰، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری برای هر کیلووات نیروگاه خورشیدی در ظرفیت‌های کوچک پایین‌تر از ۲۰۰ کیلووات در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال بر اساس نوع و کیفیت تجهیزات پیش‌بینی می‌شود. درآمد ناشی از این سرمایه‌گذاری معاف از مالیات بوده و دوره‌ی بازگشت سرمایه برای این نیروگاه‌ها با در نظر داشتن هزینه‌ی سرمایه‌گذاری به طور متوسط در حدود ۱۸۰ میلیون ریال برای هر کیلووات و اعمال نرخ تعدیل برآوردی با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، در بازه‌ی زمانی کمتر از ۴ سال برآورد می‌شود و لذا طرح سرمایه‌گذاری با این شرایط دارای توجیه اقتصادی است.

به اطلاع می‌رساند شرکت توزیع نیروی برق تبریز به نمایندگی از سازمان ساتبا آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به تمامی مشترکان خود در راستای فراهم‌سازی امکان سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه خورشیدی و بادی تا دو برابر ظرفیت انشعابی خود و فروش انرژی بر اساس قیمت‌های تشویقی مصوب را دارد. حداکثر ظرفیت احداث برای نیروگاه‌های خورشیدی در قالب قرارداد فروش انرژی مختص مشترکان تا ۲۰۰ کیلووات و برای نیروگاه‌های بادی یک مگاوات است. متقاضیان برای ظرفیت‌های بالاتر از ظرفیت‌های مطرح شده می‌بایست به سازمان ساتبا با آدرس اینترنتی www.satab.gov.irمراجعه فرمایند.

سرمایه‌گذاران و مشترکان محترم جهت اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال شرکت توزیع نیروی برق تبریز به آدرس toztab.ir بخش “احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و گازسوز” مراجعه و یا با دفتر بازار برق این شرکت به شماره‌های ۳۳۲۷۲۴۷۳ و ۳۳۲۷۲۳۹۵ تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});