• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11

مراسم یادبود شهدای مرزبان استان آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 45378
  • 16 دی 1400 - 18:41
مراسم یادبود شهدای مرزبان استان آذربایجان شرقی برگزار شد
یاز اکو - اولین مراسم یادبود شهدای مرزبان استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولان کشوری و لشگری صبح چهارشنبه در سالن پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، این مراسم با حضور امام جمعه تبریز، شهردار، رئیس شورای شهر و فرمانده کل مرزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم با تاکید بر اینکه در فضای مجازی نباید عقب نشینی کنیم، خاطر نشان کرد: بچه های انقلاب باید در رابطه با زنده نگاه داشتن یاد شهدا در فضای مجازی حضور فعال و موثر داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۹ تبریز آقای جان فشان و شهردار کلانشهر تبریز جناب اقای عباس رنجبر و سردار احمدی فرمانده یگان مرزبانی استان و همچنین سردار گودرزی فرمانده کل نیروی مرزبانی کشور برای تدارک چنین مراسمی در ایام فاطمیه و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یاد چهل شهید مرزبانی استان را گرامی داشت.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با داشتن حدود ده هزار شهید در طول تاریخ انقلاب همیشه پاسدار خون شهدا بوده است، از هنرمندان و مسئولان وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی درخواست کرد تا با فعالیت های فرهنگی از جمله سینما و تئاتر در زنده نگه داشتن راه شهیدان کوشا باشند.
وی ضمن درخواست از رئیس شورای شهر تبریز حجت الاسلام برگی برای نامگذاری خیابانها و کوچه ها با اسم شهیدان مرزبانی عنوان کرد: در فضای مجازی به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کرد، بچه های انقلاب همواره در راه پاسداری از شهدا باید در فضای مجازی حضور فعال و موثر داشته باشند.
آنان که جانشان را بر سر راه دین فدا می کنند هم به کامیابی ابدی دست پیدا می کنند و هم الگوی فداکاری برای جامعه محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم تابع هیچ حزب و جریانی نبود، مخلص ولایت، عاشق اهل بیت بود و برای خدا می جنگید.
عباس رنجبر، شهردار تبریز نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: رسیدن به جایگاه شهدا غیر ممکن است، همواره شهدا نظاره گر ما مسئولان هستند و هم اکنون وظیفه ی سختی بعهده داریم، اگر رفتارمان امروز مورد قبول شهدا نباشد امکان اینکه درهای شهادت به رویمان باز شود وجود ندارد.
سردار گودرزی نیز ضمن تشکر از حضور مسئولان و خانواده های شهدا در این مراسم، ایام سوگواری حضرت فاطمه و همچنین دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را خدمت خانواده ی شهدا تسلیت گفت و با بیان اینکه شهدای ما راسخ القول هستند و وفای به عهد دارند ضمن تشکر از خانواده ها و مادران شهید تاکید کرد که این مادران شهیدان بودند که توانستند چنین جوانان شجاع و غیوری را تربیت کنند تا در راه کیان کشور خود، خون فشانی کنند و بعد از صدر اسلام، تاریخ نمونه مادران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را به خود ندیده است.
وی تاکید کرد: در استانی هستیم که بیش از ده هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم وطن کرده است و در گذشته نیز دلیرانی چون ستارخان و باقرخان و همچنین شهدای پل آهنین جلفا از این خطه برخاسته اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});