• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

رئیس شورای شهر سهند تاکید کرد: مصمم به استیضاح علایی هستیم

  • کد خبر : 46413
  • 24 دی 1400 - 14:30
رئیس شورای شهر سهند تاکید کرد: مصمم به استیضاح علایی هستیم
یاز اکو - علی اصغر علی زاده رئیس شورای شهر سهند تصریح کرد: روند استیضاح شهردار سهند قانونی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، وی افرود:پس گرفتن رای نازیلا عزیزی (درباره عزل شهردار) وجهه قانونی ندارد و نمی‌تواند در روند قانونی استیضاح شهردار تاثیرگذار باشد روند قانونی استیضاح شهردار به درستی طی شده است.

علیزاده، رئیس شورای اسلامی سهند در پاسخ به این سوال که ایراد قانونی مصوبه شورا چه بوده است اذعان داشت: اعتراضی به تذکر آقای صالحی شده است که باید تذکر بصورت روشن و کتبی باشد و تذکر ایشان ایراد قانونی دارد.
وی گفت: در قانون هم ذکر شده که تذکر بصورت شفاف بیان شود و اینکه بصورت کتبی یا شفاهی باشد چیزی ذکر نشده است.

رئیس شورای شهر سهند خاطر نشان کرد: همانطور که در قانون سوال از شهردار ،ذکر شده که باید سوال بصورت کتبی باشد نه شفاهی ولی در تذکر به شهردار چنین موضوعی قید نشده و تذکر هم میتواند بصورت کتبی و هم بصورت شفاهی عنوان شود.

وی ادامه داد:حتی اگر تذکر آقای صالحی مورد قبول قرار نگیرد باز شکل قانونی استیضاح به درستی طی شده است. در صورتجلسه ای که توسط ۵ عضو شورا تایید شده به این مسئله اشاره شده بود که تذکر آقای صالحی بصورت شفاهی و با درخواست ایشان و از طریق ریاست شورا به شهردار داده شده است که در حضور اکثریت شورا انجام پذیرفته است. حتی اگر تذکر آقای صالحی مورد قبول اعضای هیأت تطبیق قرار نگیرد تذکر من و خانم آذرنیا برای برگزاری جلسه استیضاح کفایت میکند.

علی اصغر علی زاده با بیان اینکه مرجع رسیدگی به این اختلافات، هیأت حل اختلاف استانداری میباشدگفت: در نظر داریم در جلسه عادی روز یکشنبه این اعتراض هیأت تطبیق مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت اکثریت اعضا، نامه و اعتراضی به این تصمیم تنظیم و ارسال کنیم. هیأت حل اختلاف استانداری حداکثر تا ۲۰ روز پاسخ خود را ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به پس گرفتن رای نازیلا عزیزی بعد از اعلام در جلسه گفت : این کار وجهه قانونی ندارد. مصوبه ای که در حضور اعضای شورا به امضا اکثریت میرسد قابل تغییر نیست و پس گرفتن رای خانم عزیزی نمیتواند در روند قانونی استیضاح شهردار تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});