• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

بودجه‌ دانشگاه علوم پزشکی تبریز متناسب با جمعیت هدف ۱۰ میلیونی آن باشد

  • کد خبر : 47150
  • 29 دی 1400 - 15:00
بودجه‌ دانشگاه علوم پزشکی تبریز متناسب با جمعیت هدف ۱۰ میلیونی آن باشد
یاز اکو - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: جایگاه و رتبه بودجه‌ای این دانشگاه باید برای جمعیت هدف ۱۰ میلیون نفری آن در منطقه مشال غرب تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهمن نقی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اختصاص ردیف های جداگانه برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را لازم و ضروری خواند و افزود: هر چند به لحاظ قانونی و روی کاغذ این مجموعه جمعیت ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی را تحت پوشش دارد، اما در واقع به دلیل امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود، خدماتی به استان های همجوار مثل آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و حتی تعدادی از استان های غیرهمجوار همچون کردستان، همدان و کرمانشاه نیز ارایه می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی خاص آذربایجان شرقی حتی به تعدادی از اتباع خارجی از جمهوری های آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان نیز خدمات می دهد، اظهار داشت: این حجم گسترده مراجعان مراکز درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی لزوم توجه بیش از پیش دولت در حوزه بودجه بندی را اجتناب ناپذیر می کند.

نقی پور ادامه داد: در همین ارتباط، بیمارستان امام رضای تبریز که یکی از بزرگترین مراکز درمانی کشور به شمار می رود، افزون بر ۵۰ درصد خدمات خود را به مردم سایر استان ها ارایه می کند و این امکانات تنها در اختیار مردم تبریز و آذربایجان شرقی نیست.

وی یادآوری کرد: اینکه سرانه بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی در نظام بودجه ریزی برای جمعیت چهار میلیون نفری این استان تعریف و تدوین شود، به هیچ عنوان با نوع کارکرد و خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز همخوانی ندارد و در حقیقت این مجموعه به بیش از ۱۰ میلیون نفر خدمات می دهد.

بودجه کنونی دانشگاه تبریز پاشنه آشیل پیشرفتهای علمی استان است

نقی پور با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید بر اساس امکانات، توانمندی ها، نوع خدمات و حجم انبوه مشتریان خود از اعتبارات ویژه برخوردار شود، اظهار داشت: بدون تردید بودجه کنونی این دانشگاه پاشنه آشیل پیشرفت های علمی و درمانی و بخش سلامت استان است.

وی تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی را یکی از وظایف اصلی و مهمترین برنامه دولت سیزدهم برشمرد و با بیان اینکه بهداشت و سلامت در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، اضافه کرد: در راستای برقراری عدالت در حوزه سلامت، برنامه‌هایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی در دست اجرا داریم که مردم استان به تدریج نتایج این اقدامات را در ماه های آینده لمس می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه خدمات مناسب تیم قبلی و رفع اشکالات موجود در سیستم درمانی را از اهداف اصلی و مهم مدیریتی جدید این مجموعه دانست و گفت: بر همین اساس تغییرات ساختاری عمیقی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیاز است که برای عملیاتی کردن آن، جلسات کارشناسی و کاربردی مختلفی در ماه های اخیر برگزار شده است و به نتایج بسیار مطلوبی نیز دست یافته ایم.

نقی پور اجرای برخی سیاست های کاری برای کاهش هزینه های درمان، ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه درمان و خدمات ارایه شده و حرکت در مسیر انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی و مبتنی بر نیاز مردم را از جمله نتایج تغییرات ساختاری در این مجموعه بیان کرد.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی تیم جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارتباط نزدیک و فشرده با مردم، از ارایه گزارش های عملکرد سه ماهه به آحاد مردم از طریق رسانه های گروهی و خبرگزاری ها خبر داد و افزود: در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و تعامل نزدیک با جامعه خبری و رسانه های استان هستیم.

نقی پور با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شفاف سازی در تمام حوزه ها است، اظهار داشت: ما معتقدیم با شفاف سازی کسی آسیب و ضرر نخواهد دید، بلکه زمینه های توسعه بخش سلامت استان بیش از پیش فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});