• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

۱۱۵ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان اردبیل ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 47933
  • 05 بهمن 1400 - 14:30
۱۱۵ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان اردبیل ایجاد می‌شود
یاز اکو - مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۱۵ هکتار شهرک گلخانه‌ای در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، کاظم عبادالله عموقین روز سه‌شنبه افزود:علاوه بر این ۲۴۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای هم در دست احداث است که تا سال آینده بخشی از این طرح به بهره بر داری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این استان به عنوان پایلوت گلخانه‌های کشور انتخاب شده است، بیان کرد: استان اردبیل در بخش جذب تسهیلات ویژه رتبه اول کشوری را دارد.

عموقین به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری شهرک گلخانه‌ای پارس آبادمغان اشاره کرد و اظهار کرد: ۵۷۰ هکتار از این میزان به بخش خصوصی واگذار شده و ۴۸ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی اعم از بومی و غیربومی فعالیت خود را در آن آغاز کرده اند.

مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: ۳۲ نفر از این سرمایه‌گذاران بومی و مابقی غیربومی هستند که برای هر سرمایه‌گذار ۱۰ تا ۲۰ هکتار زمین برای کشت گلخانه‌ای واگذارشده است.

وی ادامه‌ داد: تامین گاز به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت و اقدام جهت احداث ایستگاه TBS شهرک گلخانه‌ای مغان با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل ظرفیت‌های استانی و پیگیری تامین ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین و اخذ موافقت اولیه انجام شده است.

عموقین از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل خبر داد و گفت:در سال‌های اخیر توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای مورد توجه قرار گرفته و استان اردبیل در در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای رتبه چهارم را در کشور د ارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۲۸۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان ایجاد اندازی شده و هم‌اکنون هم ۱۰ شهرک گلخانه‌ای در استان متشکل از هشت شهرک دولتی و ۲ شهرک خصوصی در حال تولید محصولات متنوع است.

عموقین سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی دولت را در تأمین زیرساخت‌ها یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر تامین زیر ساخت های لازم ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای در حال اجرا است که عمده آن در منطقه مغان سرمایه گذرای شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});