• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
آذری تاکید کرد

بیشتر آسیب تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می‌شود

  • کد خبر : 49274
  • 15 بهمن 1400 - 14:00
بیشتر آسیب تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می‌شود
یاز اکو - یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده نقص صنعت خودروسازی کشور را در مدیریت این صنعت و فقدان افراد متخصص در این حوزه می‌بینم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی آذری در گفت و گو با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: در کشور دو اصل مهمی که برای رونق و ارتقای صنعت خودروسازی لازم است وجود دارد. یکی صنعت برق است و دیگری صنعت فولاد می باشد. امروز کشور ژاپن در بحث صنعت برق و فولاد دچار مشکل است اما تحت برند توییتا خودروهایی تولید می کند که از تمام الگوهای استاندارد برخورد بوده و مورد اقبال جامعه بین الملل نیز قرار گرفته است. حتی صنعت خودرو ژاپن علی رغم همه کمبودها بعد از ۹۰ سال توانست جنرال موتورز را کنار بزند.

وی در ادامه اظهار کرد: کشوری نظیر ژاپن که امکانات زیادی در این حوزه ندارد توانسته خودرویی تولید کند که امروز مورد استقبال جامعه بین الملل است و در سطح جهانی حرف برای گفتن دارد اما خودروسازهای ما نمی توانند یک خودرویی تولید کنند که حتی در حوزه داخلی مورد اقبال مردم قرار بگیرد. بنده معتقدم که سیاست در صنعت نفوذ کرده است و امروز ما در نقطه مدیریت دچار مشکل هستیم. متاسفانه رقابتی در صنعت خودروسازی درکار نیست.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در سایه ایجاد فضای انحصاری علی رغم وجود امکانات عظیم در دست خودروسازان شاهد ناتوانی این صنعت در ساخت خودرویی در حد انتظار جامعه هستیمبه تخصص ها در صنعت خودروسازی به درستی توجه نمی شود. امروز امکانات عظیمی در دست خودروسازان قرار دارد. چرا خودروسازان با چنین امکاناتی که در دست دارند باید خودرویی تولید کنند که عاملی برای نارضایتی جامعه شود؟ اینقدر از وضعیت نامطلوب این صنعت حرف به میان است که جامعه نیز خسته شده است و کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکر دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید دارند. امروز کشور ما با تمام امکاناتی که دارد در حوزه اقتصاد آسیب پذیر است. بنده معتقدم که رقابتی کردن صنعت خودروسازی مهم است. امروز شاهد هستیم که میزان فوتی ها بر اثر تصادفات جاده ای رقم بالایی است. بنده دیگر نمی خواهم از خودرو مشهور در این زمینه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر خانواده از دنیا می رود. در حالی که با کمی دقت و تخصص می توان خودرویی استاندارد به بازار عرضه کرد. درست است که عوامل متعددی در تصادفات جاده ای نقش آفرین است، اما بیشتر آسیب از ناحیه خودروسازها وارد می شود.

وی افزود: امروز باید اتفاقی در این صنعت رخ دهد. باید فکری برای اصلاح ساختاری در صنعت خودروسازی صورت گیرد. خودروهایی که به مجلس داده اند به شدت پرمصرف است. امروز توجه به میزان مصرف سوخت در صنعت خودروسازی بسیار حائز اهمیت است. منابع سوخت کشور ما تا ابد و جاودانه نیست. قطره ای از بنزین هم ارزشمند است. چرا خودروهای تولیدی ما باید اینقدر مصرف بالایی داشته باشند؟

انحصار برای خودروسازان بس است

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: امروز در خیلی از شرکت های خودروسازی مشهور دنیا متفکران و متخصصان ایرانی مشغول به کار هستند. چرا ما از دانش و تخصص جوان های توانمند در این صنعت استفاده نمی کنیم؟ ما از وزیر صنعت این انتظار را داریم که وضعیت صنعت خودروسازی را سامان دهد. امروز ما همه امکانات را داریم و کیفیت پایین خودروهای داخلی هیچ توجیحی ندارد. مجلس پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه خودروسازی خواهد بود. بنده نقص را در مدیریت صنعت خودروسازی و فقدان افراد متخصص در این حوزه می بینم.

وی در پایان بیان کرد: واردات خودرو یکی از راهکارها برای ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازی است. تا به امروز ما به دنبال این بودیم که با جلوگیری از واردات خودرو به صنعت خودروسازی داخلی کمک کنیم. اما سالیان سال است که این کمک را انجام می دهیم اما پاسخ مطلوبی نگرفته ایم. یکی از مواردی که در ارتقای کیفیت خودروهای داخلی موثر است بحث رقابت می باشد. تولید کننده داخلی باید ملزم شود تا بهترین کالاها را برای مردم تولید کند. بنده مواردی را به عینه دیدم که فرد خودرو صفر را تحویل گرفته اما با نقص مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});