• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن اردبیل-میانه تامین شد

  • کد خبر : 50527
  • 23 بهمن 1400 - 16:00
۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن اردبیل-میانه تامین شد
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار راه آهن اردبیل-میانه به میزان ۶۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور به اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود شایقی روز شنبه افزود: با اختصاص این میزان اعتبار عملیات اجرایی این پروژه سرعت می‌گیرد هرچند برای تکمیل آن اعتبار بیشتری باید اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد: تمام قطعات این پروژه فعال بوده و مشکلی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد و تلاش بر این است با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار احداث پروژه‌های بزرگراهی در مناطق مختلف با هدف بهبود وضعیت جاده‌ای این استان خبرداد و گفت:منابع مالی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان برای تبدیل به بزرگراه از منابع ملی و ردیف بودجه سالانه قابل تامین است و سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه همکاری نزدیکی دارد.

وی بیان کرد: با افزایش ۲۰ برابری اعتبارات در حوزه راه‌سازی در چهار سال اخیر بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تا توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل رقم بخورد.

شایقی توزیع اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی استان را یادآور شد و گفت :اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد است و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسند پروژه جدیدی شروع نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان فعال بوده و با وجود کندی به لحاظ فصل کاری هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.

اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های اولویت دار استان تامین شده

شایقی با بیان اینکه تامین اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه های عمرانی و اقتصادی به روند اجرای این پروژه ها سرعت دوچندان می بخشد افزود: تاکنون در چند مرحله اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و اولویت دار استان تامین شده که تا پایان سال همچنان برای پروژه های اولویت دار به ویژه راه آهن، توسعه بزرگراه ها، طرح های آب و فاضلاب، آبخیزداری و بخش کشاورزی و طرح های زیربنایی اعتبارات مورد نیاز دیگری نیز تامین خواهد شد.

وی یکی از اولویت های اصلی استان را تکمیل بزرگراه ها از شمال تا جنوب استان اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای حوزه راه ها از محل سفر ابلاغ شده تا صرف احداث بزرگراه پارس آباد – سربند و مشگین شهر، اردبیل- مشکین شهر، رضی – امیرکندی، سه راهی صحرا- رضی، ورودی شهر گرمی، جاده کلور- درام، جاده اردبیل-سرچم و تونل حیران شود.

شایقی درباره تامین اعتبار برای بخش آب گفت: با توجه به در پیش بودن فصل بهار و تابستان و رفع دغدغه های مردم در تامین آب مورد نیاز و همچنین تکمیل طرح های فاضلاب منابع مورد نیاز در این بخش تامین شده تا با همکاری شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان این پروژه ها به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بیمارستان نجف زاده اردبیل ۳۷۰ میلیارد ریال، خرید و تهیه تانکرهای سیار آبرسانی ۲۰۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های آبخیزداری ۲۰۰ میلیارد ریال، توسعه شهرک های گلخانه ای و تدارک زیرساخت های آن بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین خواهد شد.

وی افزود: قرار است برای احداث پست ۶۳ کیلوولت با هدف تامین برق پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور تامین شود تا این پروژه زیرساختی به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});