• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

پایانه مرز رازی خوی امسال افتتاح می شود

  • کد خبر : 50654
  • 24 بهمن 1400 - 13:45
پایانه مرز رازی خوی امسال افتتاح می شود
یاز اکو - نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پایانه جدید مرز رازی خوی تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، عادل نجف زاده با بیان اینکه این پایانه جدید مسافری در مرز کاپی کوی ترکیه و رازی خوی در حال احداث است، افزود: این طرح ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد قرار بود دهه فجر افتتاح شود اما به دلیل مساعد نبودن شرایط آب و هوایی بهره برداری از آن به پایان سال موکول شد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پایانه جدید با حضور مسئولان ارشد دو کشور ترکیه و ایران برگزار می‌شود، ادامه داد: برای احداث این پایانه بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بهره برداری از ساختمان مسافری این پایانه بخش ترانزیتی نیز بهار سال آینده تکمیل و بهره برداری می‌رسد، افزود: با بهره برداری از این پایانه، تردد مسافر از این پایانه روزانه به بیش از ۳ هزار نفر افزایش می‌یابد و امکان ترانزیت کالا از این مبدا زمینی فراهم می‌شود.

آسفالت ۳۰ کیلومتر از تعریض جاده خوی – قطور رازی

نجف زاده از آسفالت ۳۰ کیلومتر از تعریض جاده خوی – قطور رازی هم خبر داد و افزود: با مساعد شدن شرایط آب هوایی این قطعه‌ی جاده دسترسی رازی نیز بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این طرح ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در سه طبقه اجرایی شده که در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، گفت: این پایانه مرزی درحال ساخت، دارای محل مخصوص ورود و خروج مسافران، بخش مربوط به ترانزیت و قسمت اداری است.

نجف زاده خاطرنشان کرد: پایانه مرزی رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که انتظار می‌رود با تکمیل آن و محور خوی – قطور- رازی در دوران پسا کرونا، تحول زیادی در حوزه تجارت مرزی و بین المللی از طریق این مرز صورت گیرد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ساخت پایانه رازی را به علت نزدیک بودن به استان وان ترکیه و استقبال طرف ترک از ساخت این پایانه یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در تردد مسافر و ترانزیت کالا عنوان کرد و افزود: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این پایانه تردد می‌کردند که پیش بینی می‌شود با تکمیل این پایانه در بعد از کرونا شاهد تردد دو برابری مسافر از آن باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});