• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
6

اردوغان مالیات بر ارزش افزوده را برای محصولات غذایی اساسی به یک درصد کاهش داد

  • کد خبر : 50630
  • 24 بهمن 1400 - 13:30
اردوغان مالیات بر ارزش افزوده را برای محصولات غذایی اساسی به یک درصد کاهش داد
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: "در چارچوب برنامه ساده سازی سیستم مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر ارزش افزوده محصولات غذایی اساسی را از 8 درصد به 1 درصد کاهش می دهیم." این تصمیم درج شده در روزنامه رسمی از روز دوشنبه 23 بهمن ماه جاری لازم الاجرا خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی ارتی خبر رئیس جمهور اردوغان افزود: “گام های جدید مدل اقتصاد ترکیه و اقدامات برای مهار تورم” دنبال می شود.

اردوغان با تاکید بر اینکه این مصوبه را امضا کرده است،گفت: ما قاطعانه به سمت توسعه اقتصاد کشورمان با سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد حساب جاری حرکت می کنیم.” ما دردهای عدم تعادل در بازارهای مالی و تورم بالا را تجربه می‌کنیم. البته این نوسانات بر کشور ما نیز تأثیر می‌گذارد. به این موارد، باید اثرات اضافی را بر اقتصاد ترکیه اضافه کنیم که عمدتاً از منابع خارجی است.

اردوغان خاطرنشان کرد: هر فرد با عقل و وجدانی موافق است که وحشت ناشی از نوسانات نرخ ارز در ماه های پایانی سال گذشته هیچ ربطی به واقعیت های اقتصاد کشور نداشت.

اردوغان با بیان اینکه با بسته اقداماتی که اعلام شد از این نوسان جلوگیری و نرخ ارز را تثبیت کردیم، گفت: “هدف ما این است که اثرات تورم بالایی را که در این فرآیند ظاهر شد تا حدود زیادی در سال ۲۰۲۲ از بین ببریم. مبارزه با تورم مستلزم عزم، اعتقاد و فداکاری کامل است. ما به عنوان دولت اقداماتی را که قول داده بودیم در این زمینه انجام دهیم، انجام می دهیم.

اردوغان گفت: به عنوان بخشی از برنامه خود برای ساده سازی سیستم مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر ارزش افزوده محصولات غذایی اساسی را از ۸ درصد به ۱ درصد کاهش دادیم.

وی گفت:همانطور که مشخص است، ما در حال حاضر یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای آرد و نان اعمال می کنیم.

وی تاکید کرد: محصولاتی با مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته به ۱ درصد سهم قابل توجهی در سبد تورمی دارند. اینها غذاهایی هستند که مردم ما اغلب در زندگی روزمره خود مصرف می کنند، مانند برنج، ماکارونی، گوشت، ماهی، چای، قهوه، آب، شیر و محصولات لبنی، پنیر، تخم مرغ، روغن های پخت و پز، شکر و محصولات قندی، میوه ها، سبزیجات، آجیل، و حبوبات. کاهش مالیات بر همه این محصولات به معنای یک گام مهم در مبارزه با تورم است.

“ما ۷ درصد تخفیف می دهیم”

اردوغان در سخنرانی خود در نشست گام‌های جدید و اقدامات مهار تورم در مدل اقتصاد ترکیه گفت: تمام تلاش ما اینست تا در اجرای مدل جدید اقتصادی فشار مضاعف متوجه خانوار نشود.

وی تاکید کرد: در حالی که در مسیر ساختن ترکیه بزرگ و قوی هستیم. نمی‌توانیم و نخواهیم گذاشت که هیچ یک از شهروندان ما آسیب ببینند. اعتقادی که تا به امروز مورد توجه بوده است.

وی گفت: اصل( بگذارید مردم زندگی کنند تا دولت بتواند زندگی کند) خط مشی ما در اداره کشور است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هدف ما جای گرفتن ترکیه در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان است و لازمه این رویداد بزرگ فداکاری است. ما نباید فراموش کنیم که همه ما در یک کشتی هستیم. هر سود کشتی ترکیه سود مشترک ۸۴ میلیونی است و هر خسارت و آسیبی که این کشتی متحمل شده ضرر مشترک ماست. ما هر دلیل، هر وسیله و هر فرصتی داریم که امیدوار باشیم و با اطمینان به آینده خود نگاه کنیم.»

ما می خواهیم همه به مبارزه با تورم بپیوندند

رئیس جمهور اردوغان با توجه به این واقعیت که چرخ های تولید “به سختی کار می کنند” گفت: “برای اولین بار در تاریخ ما، اشتغال از ۳۰ میلیون نفر گذشت. صادرات ما با شکستن رکوردها هر ماه افزایش می یابد. افزایش علاقه سرمایه‌گذاران بین‌المللی به کشور ما نشانه‌های فعالیت بزرگ ما است.

اردوغان با بیان اینکه با همراهی همه مردم بر تورم غلبه خواهیم کرد افزود: امیدواریم درصدمین سالگرد تأسیس جمهوری‌مان، اقتصاد کشور دوباره با تورم تک رقمی همراه باشد.

رئیس جمهور اردوغان گفت: الگوی اقتصادی ترکیه که آنها با هماهنگی وزارت خزانه داری و دارایی اجرا می کنند، به طور فزاینده ای در داخل و خارج از کشور درک و پذیرفته می شود.

اردوغان با بیان اینکه حمایت دنیای تجارت موضوعی است که امروز نیز مانند همیشه بیشترین اهمیت را دارد، گفت: ما در سال ۲۰۲۱ با تلاش دنیای تجارت خود ،در هر زمینه از تولید صنعتی گرفته تا گردشگری به موفقیت دست یافتیم و در این برهه حساس نیازمند همراهی بیش از پیش فعالین کسب وکار هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});