• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

رتبه اول صنعت دفاعی ترکیه در سرمایه گذاری های امارات

  • کد خبر : 51457
  • 30 بهمن 1400 - 19:00
رتبه اول صنعت دفاعی ترکیه در سرمایه گذاری های امارات
یاز اکو_صنعت دفاعی ترکیه به عنوان بخشی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری (136 میلیارد لیره) ، قرار است به اولین بخشی تبدیل شود که از امارات متحده عربی در آن سرمایه گذاری می کند.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح علاوه براین امارات در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، انرژی، غذا و انفورماتیک ترکیه است.

تصمیم برای سرمایه گذاری در ترکیه پس از سفر رسمی دو روزه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به این کشور اتخاذ شد که طی آن وی با رهبران تجاری امارات متحده عربی نیز دیدار کرد.

نایل اولپاک، رئیس هیئت روابط اقتصادی خارجی (DEIK) ترکیه در خصوص تحولات سفر اخیر گفت: روند جدید و قدرتمندی در روابط اقتصادی با امارات آغاز شده است.
وی گفت: اشتهای آنها برای سرمایه گذاری در ترکیه بسیار زیاد است.

اولپاک با بیان اینکه در اسرع وقت جلسات خود را با فدراسیون‌های اتاق‌های بازرگانی و صنایع استانبول و امارات آغاز می‌کنیم، گفت: « اماراتی ها معتقدند بخش پیمانکاری ترکیه بسیار قدرتمند است و انها خواستار بهره مندی از این ظرفیت هستند.

در همین حال، توفیک اوز، رئیس شورای بازرگانی DEIK ترکیه و امارات متحده عربی، همچنین به بخش‌هایی از جمله انرژی، املاک، کشاورزی، غذا و بهداشت به عنوان زمینه‌های ممکن برای همکاری اشاره کردو افزود: صنعت دفاعی در این زمینه پیشرو است.
اوز تاکید کرد: “امسال شاهد سرمایه گذاری هایی هستیم که دانش شرکت های ترکیه و قدرت مالی آنها را گرد هم می آورد. به خصوص صنعت دفاعی نزدیک ترین بخش به همکاری است و کل روند منطق بر برد-برد پیش می رود.”

 

توسعه بخش دفاعی ترکیه در سال‌های اخیر شتاب بالایی داشته است و این کشور را قادر می‌سازد نه تنها از محصولات داخلی خود استفاده کند، بلکه انها رابه سراسر جهان صادر کند.
اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی (SSB) ترکیه اواخر ژانویه به دیلی صباح گفت: ترکیه در حال حاضر صنایع دفاعی را به ۱۷۰ کشور صادر می کند، در حالی که تعداد محصولات صادر شده از جمله پهپاد، پهپاد مسلح، وسایل نقلیه زمینی و سکوهای دریایی به ۲۲۸ رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه اخیرا پهپادهای مسلح ترکیه مورد توجه جهانی قرار گرفته است گفت:پهپادهای ترکیه، به ویژه، از زمانی که در سوریه، لیبی و آذربایجان و در جریان درگیری که به طور برجسته بکار گرفته شده و عملکرد خوبی داشتند در سرتاسر جهان محبوبیت یافتند.

وی گفت :آنکارا امیدوار است از این موفقیت ها در نیل به هدف خود و تبدیل شدن به صادرکننده برتر پهپاد استفاده کند.
ترکیه و امارات در جریان سفر اردوغان به این کشور خلیج فارس در بحبوحه روند عادی سازی بین دو قدرت منطقه ای ، ۱۳ موافقت نامه همکاری در بخش های مختلف امضا کردند .
سفر اردوغان به امارات متحده عربی اولین سفر در یک دهه اخیر بود چرا که دو کشور در حال ترمیم روابط متشنج خود پس از سال‌ها خصومت هستند و حال حاضر در مسیر توسعه همکاری ها در بخش مشارکت اقتصادی حرکت می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});