• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

کاهش ۶ درصدی اقامت رسمی نوروزی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 138238
  • 07 فروردین 1403 - 15:06
کاهش ۶ درصدی اقامت رسمی نوروزی در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان بازدید از موزه‌های استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل، 11 درصد و میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری، 2 درصد افزایش و میزان اقامت رسمی، 6 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی از استقرار ۲۰۰ ایستگاه راهنمای گردشگری در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت شهرداری‌ها در ۵۰ نقطه استان نوروزگاه ایجاد شده است.

وی افزود: میزان بازدید از موزه‌های استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد و میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری، ۲ درصد افزایش و میزان اقامت رسمی، ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این جلسه از درج آخرین نرخ‌نامه تاسیسات گردشگری در سامانه جانا در راستای نظارت موثر بر نرخ خدمات و جلوگیری از گران‌فروشی مراکز اقامتی و سایت‌های رزرواسیون خبر داد و گفت: اطلاعات مندرج در سامانه مذکور به صورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می‌شود و در دسترس عموم قرار دارد.

یحیی نقی‌زاده محجوب با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، گفت: این استان آثار و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که امید می‌رود با تلاش و اهتمام مسئولان استانی، شاهد تعالی و بالندگی آن در حوزه گردشگری کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});